Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lenovo Bærbar lader ikke


Anbefalte innlegg

Hei allesammen

 

Kjøpte for ca 3-4 år siden en lenovo bærbar da jeg skulle begynne å studere.

Dette gikk ikke som det skulle og et halvt år efter studerte jeg ikke lengere ...  :w00t:

 

Uanset selve dataen har jeg brukt svær sjeldent, spilling etc har jeg min stationære til. 

Men de sidste 2 årene eller såden har jeg haft lidt problemer med ladningen, den løb hurtigt tom for strøm. 

 

Nu skal jeg begynne å studere igjen, og trenger min bærbar igjen. Men efter den har stått lenge stille, vil den slet ikke lade seg, den slukker snart jeg tar ut kabelen, eller i beste fall holder den et par min.. og da slukker den. 

 

Jeg vet, at jeg skulle sikkert ha tatt meg af dette i garanti tiden, men som sagt dataen lå egentlig bare i boden, godt "glemt". Men jeg tenker det er vel bare batteriet som må skiftes, så burde den vel være fikset, men samtidigt har jeg lite lyst til å betale 7-800 kr for noe som ikke funker.

 

Noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok batteriet ditt som er "oppbrukt".

 

Dersom du har oppbevart maskinen uten å bruke den over tid og batteriet har vært tomt så vil det etterhvert føre til at batteriet ikke lenger klarer å ta imot lading. Batterier bør oppbevares med 40-60% kapasitet og trenger å holdes i aktivitet. 

 

Et batteri som ikke brukes dør raskere enn et batteri som holdes ved like. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok batteriet ditt som er "oppbrukt".

 

Dersom du har oppbevart maskinen uten å bruke den over tid og batteriet har vært tomt så vil det etterhvert føre til at batteriet ikke lenger klarer å ta imot lading. Batterier bør oppbevares med 40-60% kapasitet og trenger å holdes i aktivitet. 

 

Et batteri som ikke brukes dør raskere enn et batteri som holdes ved like. 

 

 

Takk Valotunk, godt at få det "bekreftet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...