Gå til innhold

Macbook air 13 - skjerm


Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer kjøpe meg en Macbook air 13, tross lavoppløselig skjerm. For å få et inntrykk av hvor dårlig denne skjermen er med tanke på oppløsning har jeg til sammenligning en jobb pc , 15 tommer, med en opppløsning på 1920x1080.

 

Ettersom airen er 13 tommer, vil oppløsningen fremstå omtrentlig  som på min jobb pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Vurderer kjøpe meg en Macbook air 13, tross lavoppløselig skjerm. For å få et inntrykk av hvor dårlig denne skjermen er med tanke på oppløsning har jeg til sammenligning en jobb pc , 15 tommer, med en opppløsning på 1920x1080.

 

Ettersom airen er 13 tommer, vil oppløsningen fremstå omtrentlig  som på min jobb pc?

 

 

Oppløsning og pixeltetthet er en ting, kvaliteten på selve skjermpanelet er en annen. 

 

Jeg har selv hatt en Macbook Air 2013 modell frem til ganske nylig og det er ikke til å skyve under en stol at skjermen oppleves som fra steinalderen sammenlignet med det meste jeg har vært borti av nyere laptoper. Innsynsvinkel, fargegjengivelse og lysstyrke er overhodet ikke bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar, jeg får øke budsjettet skjønner jeg :huh:

 

 

Ja det er vel ikke så dumt, Macbook Pro 13 er blitt ganske liten og lett den også, dropp touchbar'en så sparer du inn litt der. Eller hvis det kun er skjerm og ikke cpu-ytelse som er behovet, gå for Macbook'en.

 

Har selv en Air 11' (i7) som jeg lett tilgir skjermens litt utdaterte egenskaper gitt portabiliteten. 13'-utgaven står seg ikke så bra mot vanlig Macbook Pro lengre som er blitt veldig snerten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...