Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fins det noe mulighet til å skru av WIFI på Get box 2 (fibertilkobling)?


Anbefalte innlegg

Som tråden heter ønsker jeg å skru av WIFI på min get box 2. Jeg har fått beskjed fra Get at det kun går via coax men ikke om man har fiber, slik jeg har.

 

Lurer på om det fins noe mulig løsning?

 

Det er svigerforeldrene mine som har boksen og det er problemer med det trådløse nettet. Jeg ønsker å teste om det er selve trådløse eller om det er signalene fra get. Da ønsker jeg å ha minst mulig forstyrrelse.

 

Eller er de trådløse signalene så gode nå, at det ikke er noe problem å sende ut flere trådløse signaler fra forkjellige routere? Det er lenge siden jeg har hatt problemer med trådløst selv, men de har tydeligvis problemer med signalene og stabiliteten.

 

Håper noen har noen gode tips til hva en kan gjøre.

 

Har vært i kontakt med get og vet at det er mulig å levere boksen tilbake for å bytte til HDPVR dekoder. Har også sett flere tråder vedrørende denne boksen, men det virker som disse ikke har fiber, men coax.

 

På forhånd beklager jeg rotete post og skriveleifer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er svigerforeldrene mine som har boksen og det er problemer med det trådløse nettet. Jeg ønsker å teste om det er selve trådløse eller om det er signalene fra get. Da ønsker jeg å ha minst mulig forstyrrelse.

Hva slags problemer er det? Hastighet, stabilitet, signalstyrke, støy...?

For å sjekke om det er signalene fra Get, så er det bare å koble til med kabel og se hvordan det fungerer.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er svigerforeldrene mine som har boksen og det er problemer med det trådløse nettet. Jeg ønsker å teste om det er selve trådløse eller om det er signalene fra get. Da ønsker jeg å ha minst mulig forstyrrelse.

Hva slags problemer er det? Hastighet, stabilitet, signalstyrke, støy...?

For å sjekke om det er signalene fra Get, så er det bare å koble til med kabel og se hvordan det fungerer.

 

 

Det er signalstyrke, hastighet og stabilitet. Da de ikke har noe PC som kan kobles til med kabel er det problematsik å sitte med laptop ved uttaket og jobbe for å se om det blir ustabilt. Det er så klart ikke ustabilt hele tiden, men ofte. Tenkte teste skru av WIFI og bruke en router jeg har.

 

Alt fungerer mye bedre når alt er restartet, for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar

Da de ikke har noe PC som kan kobles til med kabel er det problematsik å sitte med laptop ved uttaket og jobbe for å se om det blir ustabilt.

Men å koble med kablet tilkobling er den eneste sikre måten å sjekke signalet på. Og det finnes lange nettverkskabler... Betyr svaret at det ikke er PC-er i huset (bare nettbrett/tlf) eller at det er PC-er uten nettverkskontakt?

 

Siden det er snakk om Get og Get ofte finnes i borettslag/sameier så er det ofte "trangt" med mange trådløse nett i blokker o.l. Særlig hvis alle i blokka har fått samme boks og kjører den i standardoppsett. Hvis dette er problemet hjelper det kanskje ikke med annen ruter hvis man ikke v et hva man bør gjøre. Bedre å sjekke med f.eks WiFi Analyzer e.l. for å finne kanaler med mindre trafikk og endre etter dette i ruteren. Er det utstyr som støtter 5GHz så kan det ofte fungere bedre da et er "mere plass" og ikke så utbredt som 2,4GHz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da de ikke har noe PC som kan kobles til med kabel er det problematsik å sitte med laptop ved uttaket og jobbe for å se om det blir ustabilt.

Men å koble med kablet tilkobling er den eneste sikre måten å sjekke signalet på. Og det finnes lange nettverkskabler... Betyr svaret at det ikke er PC-er i huset (bare nettbrett/tlf) eller at det er PC-er uten nettverkskontakt?

 

Siden det er snakk om Get og Get ofte finnes i borettslag/sameier så er det ofte "trangt" med mange trådløse nett i blokker o.l. Særlig hvis alle i blokka har fått samme boks og kjører den i standardoppsett. Hvis dette er problemet hjelper det kanskje ikke med annen ruter hvis man ikke v et hva man bør gjøre. Bedre å sjekke med f.eks WiFi Analyzer e.l. for å finne kanaler med mindre trafikk og endre etter dette i ruteren. Er det utstyr som støtter 5GHz så kan det ofte fungere bedre da et er "mere plass" og ikke så utbredt som 2,4GHz.

 

 

Det er korrekt, de har kun trådløse produkter, dvs nettbrett, mobil, og laptop uten tilkoblingsmulighet. Det er hus, hvor det i området er gravd fiber og det er ikke mye forstyrrelse.

 

Tror kanskje svaret blir å få tilsendt en hdpvr boks. Hadde håpet det var en finulig måte å logge på boksen for å skru av WIFI.

 

Uansett, tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...