Gå til innhold

Erstatte Altibox HS med bedre router


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen , 
Er det noen av dere altibox kunder som har droppet altibox hjemme sentralen og erstattet denne med router, med bedre egenskaper / dekning .

Har en Lynksys EA 6350 som er koblet bak Altibox Zyxel 2812 ( satt i "bridgemode" ) og er dritt lei å re-starte begge deler hver gang nettet blir borte . 
Lurer på om man kan fjerne Zyxel 2812 og sette opp min Lynksys router direkte som hjemmesentral ?
Går det an og hvordan setter jeg oppkoblinger bak routeren / evt. oppsett i selve routeren eller det lar seg ikke gjennomføre ?
Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har problemer som gjør at du må restarte hjemmesentralen ofte, så ville jeg heller klagd på det til Altibox. Jeg har også en Zyxel 2812 fra Altibox, og den har ikke hatt nedetid siden jeg flyttet inn i leiligheten min for 1,5 år siden. Jeg kjører også bridgemode, med PFsense til ruting og en gammel Linksys-sak for å få trådløst nett.

 

Det er mulig å sette opp eget utstyr istedenfor hjemmesentralen, men jeg husker ikke i farten hva som trengs av utstyr. Mener jeg har sett et par tråder om det her på forumet.

Lenke til kommentar

Asus router med merlin build (Samme hvilken med wireles Ac hvis du skal ha over 100 mbit trådløs) Husk å sett opp vlan 102 under iptv for å få internett. 101 for tv.

 

TP-LINK NETWORK MC220L GIGABIT ETHERNETMEDIA CONVERTER 1000M SFP SLOT RETAIL

 

TP-LINK NETWORK TL-SM321B 1000BASE-BX WDMBI-DIRECTIONAL SFP MODULE RETAIL

 

Andre router kan virke:

http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?topicid=198288

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...