Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC veltet - alt tregt


Anbefalte innlegg

Igår kveld veltet jeg pcen på gulvet, og den skrudde seg av. Når jeg prøvde å starte den igjen, kom det bare opp "CPU temperature too high", og jeg så at vifta til CPUen ikke gikk. 

Idag når jeg våkna, prøvde jeg å skru den på igjen, og da startet den helt normalt. Jeg ser også at viftene går rundt, men pcen er hinsides treg. Det går ikke ant å spille noe som helst, og kun det å navigere gjennom nettsider er ekstremt tregt. Jeg tok en benchmark, og den fortalte meg at pcen min ikke er dugelig til noe akuratt nå.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

http://www.userbenchmark.com/UserRun/3513256 - link til benchmark

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å bytte cpu kjøler\ kjølepasta etc?

Er viften skadet eller løs særlig hvis du har intel kjøler?

 

Skaff deg coolermaster 212 evo hvis du kun har intel kjøler.

Så får vi håpe cpuen ikke er degreadert og ha vært på høy tempratur lengere tid, i verstefall må du bytte cpu\hovedkort.

I beste fall er kun kjøleren problemet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prøvd å bytte cpu kjøler\ kjølepasta etc?

Er viften skadet eller løs særlig hvis du har intel kjøler?

 

Skaff deg coolermaster 212 evo hvis du kun har intel kjøler.

Så får vi håpe cpuen ikke er degreadert og ha vært på høy tempratur lengere tid, i verstefall må du bytte cpu\hovedkort.

I beste fall er kun kjøleren problemet.

Vil helst ikke drive å kjøpe inn og bytte ting før jeg vet hva problemet er. Pcen fungerte helt fint helt til den veltet i går kveld

Lenke til kommentar

Sikkert helt grei, enkelte mener den tøker inn, Arctic Silver er vel kanskje bedre på holbarhet særlig overklokking.

Men dårlig på AMD cpu da den limer seg fast i cpu\kjøler.

 

Men uansett bedre en den kjølerpasten som kommer med intel vertfall.

Kjøpte den, og nå viser temperaturen 99 grader konstant. Så at ene den klikken som man bruker til å feste kjøleren var brukket, men fikk uansett satt den på plass. Tror du det er en feilmelding? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...