Wlffrsether Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Når jeg i morges satte meg ned foran PC'en, og tilfeldigvis tok en titt på D/U-måleren i StatBar, så jeg at jeg til en hver tid hadde 5xxkb opp og 5xxkb ned. Det er dermed tydelig at dette har noe med lokal netverket å gjøre, iallefall så er den eneste plassen jeg kan få så stor hastighet. Jeg prøvde å restarte PC'en, men etter et halvt minutt så var tilstanden den samme, uten at jeg hadde rørt noe som helst. Kjørte netstat i cmd og de eneste ip'ene jeg ikke kjente igjen, viste seg å tilhøre microsoft. Det som da er spørsmålet mitt er; finnes det noe tool, cmd eller lignende som gjør at jeg kan finne ut eksakt hvor informasjonen sendes?
kyrsjo Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 ethereal pakkesniffer burde greie biffen... Det KAN jo være windows update... Eller noe datatilsynet ikke ville ha likt... (Hvorfor stole på MS? Aldri stole på MS.)
mars001 Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 (endret) kan være msblast viruset. last ned scanner og sjekk her Hvis du skulle ha den må du kjøre windowsupdate og legge inn patch ellers vil du får den igjen med en gang. Endret 4. desember 2003 av mars001
Wlffrsether Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Mars001: Det er ikke MSBlast. Det har jeg allerede avkreftet. Kyrsjo: Ethereal Sniffer virket litt for komplisert for mitt hode. Takk uansett. Hva mener du forresten med "noe datatilsynet ikke ville ha likt"?
BioAcid Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 "Hva mener du forresten med "noe datatilsynet ikke ville ha likt"?" Fildeling ? Tja, du kan da alltids installere norton firewall, går til Statistikk, Detaljert Statistikk så ser du der hvilke progs som sender/mottar og hvor lenge de har vert oppe.
ronnyaa Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 og det kan være netBIOS som ligger og småtjater i nettverket..... Bruker å bli en del småprat mellom maskinene, men 5k hørtest litt mye ut.. Du kan åpne task manager og se litt på hvilke prosesser som kjører.. Hørtes litt mistenkelig ut..
Wlffrsether Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Installerte Norton Firewall, og det ser ut til at det gjorde susen. Det er iallefall ingen ukjent trafikk ute og går nå. Det eneste jeg merker er forskjellig, er at en oppkobling er fjernet fra i stad. Det var på den lokale ip-en, men porten ble identifisert som "microsoft-ds". Snakker jeg nå om noe jeg ikke har peiling på, eller kan det være grunnen til problemet?
panzerwolf Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 "noe datatilsynet ikke ville ha likt" --> antar jeg betyr at et program sender ut noe informarsjon om deg og din bruk til et eller annet sted på nettet. F.eks. hva du bruker windows media player 9.0 til (som microsoft kan gjøre i hht. sin lisens for dette programmet) eller noe annet spyware...
BioAcid Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Hmm, google sa at det hadde med fildeling å gjøre men fikk ikke åpnet siden. Dersom dette stemmer så bruker xp sikkert dn, port 445-Microsoft-ds, til å sjekke etter delte kataloger på nettverket eller noe? Virker logisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå