Gå til innhold

Bluetooth-høytaller man kan vekke/skru på med telefonen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på utkikk etter noen trådløse høyttalere å ha, henholdsvis på soverommet og på badet, som skal brukes til musikkavspilling via telefon. Det jeg lurer på (er ikke oppdatert på det tekniske markedet), er om det finnes noen slike høyttalere man kan vekke via telefonen? Altså å slippe å gå bort og skru på høyttaleren først, og deretter koble seg til.

 

Audun.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo kjøre på med noen multiroms høyttalere, som Sonos eller slikt. De må nå være koblet til strøm hele tiden, men du slipper å skru de på mer enn en gang da. Hvis du vil ha de med batteridrift så kan du la de stå på, må nok lade de relativt ofte da. Ellers så vet jeg ikke om noe batteridrevet som er "av" men kan allikevel ta imot blåtann signaler. 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er på utkikk etter noen trådløse høyttalere å ha, henholdsvis på soverommet og på badet, som skal brukes til musikkavspilling via telefon. Det jeg lurer på (er ikke oppdatert på det tekniske markedet), er om det finnes noen slike høyttalere man kan vekke via telefonen? Altså å slippe å gå bort og skru på høyttaleren først, og deretter koble seg til.

 

Audun.

Mener å huske at AudioPro sine Addon har en sovefunksjon og at de da blir vekket om telefonen begynner å spille av.

Det er via Bluetooth da. 

Lenke til kommentar

Kan jo kjøre på med noen multiroms høyttalere, som Sonos eller slikt. De må nå være koblet til strøm hele tiden, men du slipper å skru de på mer enn en gang da. Hvis du vil ha de med batteridrift så kan du la de stå på, må nok lade de relativt ofte da. Ellers så vet jeg ikke om noe batteridrevet som er "av" men kan allikevel ta imot blåtann signaler. 

 

Takk for svar! Kan man bruke Sonos-systemet til TV og platespiller også? I tillegg til musikk fra telefon.Må nesten være mulig hvis jeg skal investere såpass. Beklager, jeg er helt grønn på dette. 

Lenke til kommentar

Ja, Sonos-systemet kan bygges ut med flere ulike enheter. Du får f.eks lydplanke av samme type, med styring fra telefon, tv osv. Platespiller kan være litt mer tricky siden du må ha et riaa-trinn et sted, enten innebygget i platespilleren eller i forsterker (også mellom).

Stikker du innom nærmeste Hifi-klubben f.eks får du mange gode råd om enheter og utbygging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...