Gå til innhold

Ikeas nye smartlyspærer kommuniserer ved hjelp av en norskutviklet radiobrikke (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det eneste de trenger er strøm."

 

Nettopp det gjør at det kanskje ikke er det store markedet likevel.

Når en først legger kabler til et punkt så er det kanskje både mer praktisk og enklere å bruke belysning på samme måte som før.

Bryteren ved trappa, når en trenger lys der.

Skal lyset tennes med mobilen, blir det merarbeid å finne rett lyspære som skal tennes.

Er det en egen styreenhet må en på leting etter denne før lyset kommer på.

Lenke til kommentar

"Det eneste de trenger er strøm."

Nettopp det gjør at det kanskje ikke er det store markedet likevel.

 

Folk som ikke har strøm, er nok ikke i markedet etter lyspærer uansett.

Hverken med eller uten app.

 

Ellers er jeg hjertens enig i at trådløsteknologi og "smart" sammekobling og app-styring faktisk kan gjøre noe så enkelt som å slå av og på lyset unødvendig vanskelig!

 

Jeg kommer aldri til å ta i bruk dette smart-home greiene. Jeg liker lysbryter, og synes det er greit å trekke ut kaffetrakteren når jeg forlater huset.

Lenke til kommentar

Men da er ikke dette produktet myntet på dere heller. Jeg for min del kunne fint likt å ha en app som har kontroll over hvor i huset lyset står på, hva som ikke er avslått osv. Greit å kunne slå av lys man har glemt fra sengen eller bilen f.ex. Og sjekke om man har glemt å skru av ovn eller TV eller andre apparater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er greit at kaffetrakteren slår seg av automatisk 10 minutter etter at jeg har slått den på (Den bruker 6 min på full kanne). Det samme med vannkoker.

 

Det er også greit at lyset i boden slår seg på når jeg åpner boddøren, og slår seg av når jeg lukker døren.

 

Kjøleskapet skaper alarm ved unormalt temperaturfall.

 

Garasjeporten lukker seg automatisk hvis jeg har glemt det.

 

Det finnes 1000 eksempler på hvordan automasjon kan gjøre livet lettere. I tillegg kan bestemor slå av å på lyset som "før" hjemme selv om det trengt tatt er unødvendig når man kan be Alexa gjøre det samme mens man er i farten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...