Gå til innhold

Oppgradere til større SD kort (Samsung Galaxy)


Nik

Anbefalte innlegg

Har behov for å oppgradere fra 32Gb til større SD kort. Men, har jo en mengde data, bl.a. de fleste appene og mye musikk (Tidal) + annet på kortet.

 

Tips om en enkel og safe måte å få data overført fra det gamle til det nye SD kortet?

(Er vel endel skjulte filer, systemfiler etc.)

 

Har ikke plass på telefonen til å flytte alle appene dit og så flytte tilbake til det større SD kortet etterpå.

 

Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde vel kunne klone kortet til det nye på noe vis.

Om du har tilgang til linux kan vel sikkert "dd" kommandoen fikse dette for deg.

 

Vel, jeg er bare en vanlig bruker som skal bytte sd kort....har ikke annet enn laptop med Win10, litt rart at dette ikke er noe som det er laget et enkelt opplegg for, tipper det er en vanlig oppgave å bytte eller oppgradere sd kort i en mobil?

Lenke til kommentar

Joda det er nok ganske vanlig.

Selv har jeg bare brukt å kopiere over mappene med filutforsker.

Må gjerne laste ned noen filer til spill og programmer på nytt og musikken må gjerne lastes ned på nytt men dette ordner jo telefonen selv.

Ser ut som den Samsung appen også kopierer apper på sd kort likevel, selv om det ikke framgikk av innstillinger.  Så da funker det sikkert med å bare swappe sd kortet etter sikkerhetskopiering.  Takk  likevel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...