Gå til innhold

Erstatning for Squeezebox/LMS?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har helt gitt opp Logitech Media Server / Squeezebox systemet. Mye kluss med det, vanskelig med spillelister osv. Har ~350k sanger liggende på en NAS. Noen som kan foreslå et system som erstatter dette på en bra måte? Dvs. en trådløs(WiFi) mottaker som står ved en forsterker, som kan styres gjennom en app, behandler spillelister på en grei måte, spiller innhold fra en NAS uten spesielt høy responstid og takler ~350k sanger?

 

Veldig takknemlig for svar!

 

Edit: Kan nevne at nesten alt er FLAC, noen få .mp3.

Endret av PHCTF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste Bluesound er veldig bra. Har den ikke selv men har fått prøvd den en del ganger. Virker bra både for streaming og dlna.

 

Støtter den.

 

Før man velger noe så kan det være greit å sjekke at enheten takler størrelsen på musikk samlingen. Noen av dem har begrensing. Jeg slet med min Bluesound Node i starten, da den hadde en begrensning på 60.000 (jeg hadde kun litt over halvparten.). Men fikk det fikset med fjernhjelp fra Bluesound (De ringte meg fra USA, og brukte TeamViewer).

De har senere fjernet begrensningen på størrelsen på musikk samlingen.

 

Eneste minuset med Bluesound i forhold til f.eks. Sonos er hvordan den takler filer den ikke tar. Bluesound stopper innleggingen av filer, og er da litt vanskelig å finne hvilke filer som den stopper på. Mulig de har fått det fikset, har ikke retestet med de filene som var feil på over 1 år, men har en måte å luke vekk filene som jeg fikk av Bluesound som gjør det nokså enkelt å luke de vekk. (Det er mulig at de har fikset det siden den gang).

 

Sonos gjør det enklere, de bare hopper over sangen når de ikke greier å spille den av.

 

Men Bluesound og Sonos er nok de beste alternativene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...