Gå til innhold

Valg av ny pc.


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe pc for allround bruk, ikke spill. I praksis gjelder det vel besøk på steder som dette, diverse blogger, websider som f.eks. Pandas Thumb, Science Daily, After the Bar Closes (AtBC), Greg Laden, Pharyngula o.l. + Facebook (Ugh!)

 

Hva med denne:

 

https://www.komplett.no/product/912264/gaming/gaming-pc/stasjonaer/msi-trident-3

 

Den har alt jeg trenger og mere til, men jeg hører gjerne på hva de glupe har å si også.

 

De jeg legger merke til er at den har et litt spesielt utseende, lang og tynn, akkurat som meg :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke til spill så kan du velge noe billigere/"dårligere", men den er helt kurant. MSI's PC'er får bra omtaler etter hva jeg har sett :)

 

Edit; Kunne gjerne vært litt mer RAM (som strengt tatt ikke er nødvendig for deg) og en større SSD (som heller ikke er nødvendig så lenge du ikke skal ha mange programmer på den). Det er vel slik alle gamerhoder er programmert, "better, bigger and moaaaar" :D

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Ville nå ikke kjøpt en altfor billig laptop da. Under en 4-5 tusen så er en form for iPad like greit. Billige laptoper er så utrolig trege og uhamslige å ha med å gjøre synes nå jeg. 

Men skal du skrive litt mer enn bare på blogg og forum så bør du kanskje ha et tastatur til den iPaden. Med den komboen kan du gjøre det meste en trenger i hverdagen og ha den med overalt. 

Lenke til kommentar

Eller kjøp den rimeligste Surface pro med M3 CPU. Da har du både nettbrett og laptop i ett, samt SSD disk. 

Jeg er ute etter en stasjonær maskin med stor, 27" skjerm. Det siste har jeg fått i dag, men det har dessverre skjært seg helt når jeg forsøkte å bruke den på en gammel pc, så mye at nå funker pc'n ikke i det hele tatt, dvs. den får ikke kontakt med skjermen, og jeg ikke engang BIOS viser seg eller er tilgjengelig med F8, Del, eller ctrl-alt-del, Jeg har forsøkt litt frem og tibake med HDMI og DVI kabel men det har skjært seg helt. Når ikke engang BIOS viser seg før booting er tusen og ett ute. Dette er en egenbygget maskin. Jeg tror ikke det hjelper å koble fra diskene. Men jeg lurer på om det ikke finnes en reset-knapp på hovedkortet. Vil se på det når jeg orker, blir sliten etterhvert.

 

Bestilte denne, - kr. 1000 for demomaskin.

 

 

https://www.komplett.no/product/912264/gaming/gaming-pc/stasjonaer/msi-trident-3

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Aha, det skal jeg prøve. Så har jeg noe å forske på, Folding@Home

 sier meg ikke noe men det skal jeg nok finne ut av. Men nå funker i hvert fall min gamle pc til jeg får den nye, så dagen ender med lit lettere stemning i stua. Men jeg er jo alene her så jeg takler de fleste moods...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...