Gå til innhold

Tips til god kylling-sandwich


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å lage noe kylling-sandwich liknende greier som matpakke, og lurer på om noen mer erfarne her har tips til gode ingredienser?

 

Kantina på skolen min er ganske dyr, og derfor ser jeg etter billigere, gode alternativer ettersom jeg vanligvis er veldig sulten og lei av å spise tørt brød med salami hele tiden  :nei:

 

Gjerne mange kalorier  :)

 

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To tykke skiver godt brød, en halv stekt kyllingfilet (delt på langs) med salt og pepper, en god feta (kjøp på innvandrerbutikker, de er som regel bedre enn fabrikkostene), salatblad, agurk, tomat, eddik, EV olivenolje. Voila, gresk kyllingsandwich.

 

Billigere blir det ikke. Kylling er dyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billigere blir det, jo. Kylling er ikke dyrt om du styrer unna renskårne fileter og heller går for lårstykker. De er også saftigere og smaker mer.

 

Lag eget brød. Google "grytebrød", dropp gryten og lag brødet i en lavere og firkantet form. Concis fra Ikea, for eksempel. Brødet holder seg fint og saftig i flere dager, i motsetning til butikkbrød.

 

Kjøp frosne kyllinglår. Koster 200kr for 5kg mange steder. Tin lårene, ha på ønsket krydder (f.eks. paprikapulver, kumin, salt, løkpulver, hvitløk, timian) og bak på 230 grader til tempen ved beina er ca. 65 grader. Sil av og spar fettet, la lårene kjøle seg ned, og pill alle sammen. Kjøttet blandes med fettet, og så deler du opp i passelige mengder (nok til 2-3 sandwicher) og fryser ned. Når du skal lage sandwichen, blander du kjøttet med 50/50 majones/kremost, gjerne også litt finkuttet stangselleri og eple for knas og syrlighet.

 

(Skinn og bein kan du koke kraft på, og f.eks. lage ramen med.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...