Gå til innhold

Bilmålvakt, hva er egentlig det?


Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/broom/9019095/

 

Leste om såkalte "bilmålvakter" i dag. Dette er visst en svindelmetode hvor man overfører eierskapet på bilen sin til en annen person, dette fører til at man da kan kjøre gjennom bompengestasjoner gratis, parkere gratis, slippe å betale forsikring etc. Dette fordi alle bøter og bompenger man pådrar seg blir registrert på den andre personen.

 

Men jeg forstår ikke helt hvordan dette opplegget fungerer, og hvordan dette kan være lønnsomt for bakmennene.

 

1. Hvis jeg har en bil til verdi av 500.000kr, hvorfor vil jeg da overlate eieransvaret til en annen person?

 

2. Hvordan kan dette være lønnsomt for disse bilmålvaktene? Greit nok at disse sikkert har en vanskelig økonomisk situasjon fra før med gjeld som er umulig å inndrive, men hvorfor gjøre det verre ved å pådra seg ansvaret for andres ubetalte bøter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert folk under fattigdomsgrensen som de ikke kan ta penger fra og de får penger under bordet eller andre ytelser fra de som driver med dette (Dop etc.)

 

Tviler på at så mange av bilene er verdt så mye og uansett så er det organisert kriminalitet og med 56 millioner i ubetalte bøter så taper de nok ikke så mye om de mister noen biler

 

Systemet til Svenskene funker ikke når en tillater at eiere får masse bøter på samme bilen uten at det skjer noe

Lenke til kommentar

 

Det burde gå an å få på plass et lovverk som gir mindre rom for misbruk av systemet.

Det er allerede på plass, ved at en kan konfiskere bilen

Ikke så mye annet enn kan gjøre, med mindre en skal gjøre det ulovlig at andre enn eier bruker bilen

 

 

Bilene burde kunne konfiskeres for å dekke gjelda. Forøvrig kunne man kanskje også satt et tak for hvor mye man kan ha i trafikkrelatert gjeld, og fortsatt ha bil, for eksempel på 50.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...