Gå til innhold

VISA på internet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

med vettug bruk så er det helt ok. Så lenge du ikke oppgir visanummer etc til folk som ikke skal ha det skal det gå greit. skepsisen til å kjøpe ting over internett kan sammelignes med skepsisen til minibankkort før. "det kan jo umulig være trygt" osv. MYE sikrere å ha pengene i madrassen.. :wow: Men så lenge du har sikker tilkobling selv og du kjøper på seriøse steder tror jeg det er null problem.

Lenke til kommentar

Det at man bør kjenne til den du handler hos, er jo en ganske

klar regel om at det er risikabelt å handle på nettet.

Det er store muligheter for useriøse å missbruke visanummeret.

Men 99.99% er jo seriøse.

Vurderer å kjøpe en oppdatering til Nero burning rom 6.

Koster bare US$ 39.99 for å få tilsendt serienummeret på

epost.

Lenke til kommentar

Generelt så er det trygt å bruke VISA/Mastercard/DinersClub/Amex osv på internett

 

Kommer ann på hvor seriøs butikken man kjøper fra er, hvilket betalingssystem de har også osv...

 

Men generelt så er det trygt...

 

Jeg har bestilt varer fra USA med Visa og Mastercard og fått varene uten problemer innen 14 - 21 dager

 

100% trygt er det jo skjeldent, men sannsynligheten for å bli svindlet er jo temmelig liten trossalt...

Lenke til kommentar

Butikker med Nsafe-merking skal hvertfall være helt trygge på dette punktet!

 

Det sikreste er uansett å ikke bruke debet-kort (bankkort med VISA), men kredittkort (MasterCard, Diners, et.c.)

Hvis du bruker et kredittkort vil jo ikke beløpet trekkes fra kontoen din, men du vil motta en regning på beløpet. Hvis det skulle være noe kluss med handelen, har du da mulighet til å rett og slett nekte for transaksjonen, så er det kortselskapets problem.

Litt mer problematisk hvis det allerede er trukket fra kontoen din....

Lenke til kommentar

Det er faktisk 100% sikkert å bruke kort ved handel på internett. Samme om du bruker Mastercard hvor du får tilsendt regning, eller om du bruker Visa kort hvor du betaler med èn gang.

Resulatet er det samme om ting skulle gå feil i handelen; Det er bare å kontakte kortselskapet/ banken om du skulle ha betalt for en vare du ikke ser noe til, de refunderer beløpet til din konto, og tar oppfølgingen selv mot den aktuelle "svindleren".

 

Det samme gjelder om du skulle bli utsatt for ufrivillige trekk på kontoen din, etter å ha lagt igjen kortnummer på nettet.

 

Men det er selvsagt lov å være skeptisk for man går for en leverandør. Jeg hadde heller ikke kjøpt varer av en nigeriansk nettbutikk, som skulle sende varer fra Nigeria....

Lenke til kommentar

Jeg har også bare gode erfaringer med Visa bruk på nettet. Har brukt det et par år nå og det er jo rett å slett kjempe laglig... Men som nevnt tidligere må man bruke et vist skjønn når man betstiller da.

 

Lykke til!!

 

BTW: Tviler uansett på at noen vil prøve å ta noe ifra min konto da..De skulle fått seg et sjokk når de bare fikk ut 131,36 kr :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

Jeg har handla masse på internett og brukt kort. Det har gått bra hittil.bare man er litt var.

Det er ikke noe problem å knekke, kan jo bare se på et kort i ett minutt så har man det man trenger. De som utfører svindelen skal gjerne være litt proffe, pluss at slike tiltaler som kortsvindel er relativt alvorlig, så er ikke mange tilfeller mannen i gata ser av det.

Endret av Slettet-66d37
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...