Gå til innhold

Hvilken skole tror dere er best for å bli en flink programmerer/program-utvikler


Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg skal velge mellom 4 ulike studier ifra 4 ulike høyskoler/universiteter.

valgene står mellom 

 

Programmering (spill/Applikasjoner) - Bachelor i NTNU gjøvik.

Informatikk: programmering og systemarkitektur - Høyskolen i Oslo (UIO)

Anvendt Datateknologi - Høyskolen i Oslo og Akerhus (Hioa) 

Programmering - Westerdals (Privat Høyskole med 42k i semesteravgift)

Det jeg vet er at NTNU hadde minstekrav på 41 studiepoeng i 2016, Uio 51, hioa 49,4 og Westerdals kontaktet jeg og fikk vite at alle med 29 studiepoeng eller bedre kom inn.

Lurte også litt på hvilken av disse skolene vil virke mest attraktiv for arbeidsgiver? Har nemlig hørt at NTNU studenter er attraktive, men blir litt forvirret når  UIO har ett så mye høyere poeng snitt for å komme inn.

 

Westerdals vet jeg har ett tilbud om Industri Bachelor som vil si at de i andre året av studiet kan søke deg opp til dette og ende opp med å jobbe for Accenture eller Avanade ett år, men det er bare 3-6 som får plass hvert år.

Drømmen er å kunne jobbe med å lage/forbedre/vedlikeholde programmer og applikasjoner, men hadde også nøyet meg med alt annet innen IT de første 3-7 årene slik at jeg blir litt mer attraktiv i arbeidsmarkedet etter å ha bygget opp litt erfaring, pluss at jeg også kan studere i fritiden min for å bli bedre i programmering.

noen tips eller erfaringer angående disse skolene hadde blitt veldig verdsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen skuler har noko som helst å si på om du blir ein god programmerer. For å bli "god" så må du kode og løyse vanskelege problemar på fritida i mange år. 99% av det eg har lært har skjedd etter studietida.

 

Google har sjølv sagt at kva slags skule ein har gått på er irrelevant når ein ser etter performance.

 

Mitt råd, ta det som passer deg best og som du trur blir kjekkast. Så tenker du heller på at du skal bli god seinare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Programmering (spill/Applikasjoner) - Bachelor i NTNU gjøvik.

Informatikk: programmering og systemarkitektur - Høyskolen i Oslo (UIO)

...

Det jeg vet er at NTNU hadde minstekrav på 41 studiepoeng i 2016, Uio 51

...

Har nemlig hørt at NTNU studenter er attraktive, men blir litt forvirret når  UIO har ett så mye høyere poeng snitt for å komme inn.

 

Det er fordi du sammenligner med "NTNU Gjøvik", som er en annen skole som akkurat ble slått sammen med NTNU. Om du vil se på det som tradisjonelt sett har blitt sett på som "attraktive NTNU-studenter" må du se på linjene ved NTNU Gløshaugen i Trondheim.

 

Da ser du f. eks. at Datateknologi ved NTNU hadde 57 poeng som grense. Jeg gikk den, er en 5-årig mastergrad/sivilingeniørgrad. Ellers har man Informatikk Trondheim med 51 poeng som grense, 3 årig bachelor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...