Gå til innhold

Nå kan du se haugevis av atombombeeksplosjoner på YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plutselig ikke så bekymret over radioaktivt avfall?

 

Ikke for å bagatellisere, men jeg mener å ha lest at det går en tre til fire hundre atombomber på en nedsmelting av en reaktor.

 

Men nei, dette er jo ikke bra for miljøet. Bare se hva som skjedde for en stund siden når Goszilla plutselig dukket opp. Bare så vidt vi berget der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men jeg tror Fukushima "topper heile driden", vent og se.  

Seks år er gått, og de har ikke ryddet opp ennå.

De gjør faktisk omtrent ikke en dritt og det lekker fremdeles.

Mengden er utenfor menneskelig fatteevne.

Alle prøvesprengningene og ulykkene hittil, har ikke samlet ført til en større økning av radioaktivitet i havet enn

Fukushima gjorde og fortsetter å gjøre.

Alvoret dysses ned og f.eks IAEA måler langt mindre konsentrasjoner enn andre.

 

Hvor farlig det er kan man bare spekulere i, og mange vil jo sikkert si det er farligere å røyke eller kjøre bil, men det er vel

et lite sidespor. Tingen er at det er et uløselig problem der borte, som det ikke snakkes om i media.

TEPCO virrer rundt med noen roboter inni reaktorbyggene helt til de går istykker.

Så leser man de skal fryse bakken for å hindre lekkasje.

Javel det høres jo helt vanvittig ut tenker jeg da. Men jaggu gjorde de det, så bortsett fra at det har null effekt på lekkasjene,

så var jo det rimelig imponerende.

 

oceandeposition.GIF

Lenke til kommentar

Men jeg tror Fukushima "topper heile driden", vent og se.  

Seks år er gått, og de har ikke ryddet opp ennå.

De gjør faktisk omtrent ikke en dritt og det lekker fremdeles.

Mengden er utenfor menneskelig fatteevne.

Alle prøvesprengningene og ulykkene hittil, har ikke samlet ført til en større økning av radioaktivitet i havet enn

Fukushima gjorde og fortsetter å gjøre.

Alvoret dysses ned og f.eks IAEA måler langt mindre konsentrasjoner enn andre.

 

Hvor farlig det er kan man bare spekulere i, og mange vil jo sikkert si det er farligere å røyke eller kjøre bil, men det er vel

et lite sidespor. Tingen er at det er et uløselig problem der borte, som det ikke snakkes om i media.

TEPCO virrer rundt med noen roboter inni reaktorbyggene helt til de går istykker.

Så leser man de skal fryse bakken for å hindre lekkasje.

Javel det høres jo helt vanvittig ut tenker jeg da. Men jaggu gjorde de det, så bortsett fra at det har null effekt på lekkasjene,

så var jo det rimelig imponerende.

Meget imponerende bilde som ikke gir noen mening eller noenting.. At det er fra facebook i tillegg forteller meg bare at jeg kan bli klokere ved å diskutere dette i mammaforum.no eller hønsegruppa på facebook..

 

Hvis du har en konkret løsning på problemet der borte, foreslår jeg at du sender inn et forslag til IAEA/nåværende regjering/energidepartementet i norge/etc..

 

Problemet er ikke uløselig, det tar bare tid å finne ut rekkefølge på hva å gjøre, i tillegg til hva som faktisk kan gjøres og burde gjøres.

 

 

Edit:

 

Kan forøvrig legge til at i perioden 1980-1990 var tiden hvor anti-røyke kampanjer og høylydt diskusjon om hvorvidt røykekampanjer skulle fortsette å få lov, både her i Europa og og i statene.. Som matcher merkelig godt sammen med grafen din..

 

I tillegg, er jeg veldig nysgjerrig på den grafen du limer inn, uten link. Har du faktisk kilde på dette? Ettersom prøvesprengninger ikke opphørte i 1985, er jeg spent på konklusjonen her..

 

Edit2:

Av hva jeg klarer å finne er det disse to linkene som er ***fryktelig*** diffuse begge to, hvorav de er bokstavelig talt to bloggere som forteller om sin egen mening..

 

"Alternative analysis" forteller vel alt..

http://alternativeanalysis.blogspot.no/2011/05/sweden-vs-us.html

 

Synsing på høyt nivå, som blander inn det meste av "naturvern" sølvfolie medbringer..

https://cfrankdavis.wordpress.com/2013/12/09/revisiting-the-fallout-hypothesis/

Endret av daniel_984
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser jo ikke så lyst ut da :

 

https://www.theguardian.com/environment/2016/mar/11/fukushima-daiichi-nuclear-reactors-decommission-cleanup-japan-tsunami-meltdown

 

Kanskje de som er interessert, kan søke etter informasjon selv. Jeg vil ikke

snakke om konspirasjonsteorier/ tin foil hatter og gå totalt i fornektelse,

slik folk gjør om tema som global oppvarming/great extinction eller andre spennende tema.

 

https://www.youtube.com/watch?v=H7tC1djFG9k

 

 

Men at problemet er uløselig, det er mer riktig enn feil. Så desverre så kan ikke den påstanden trekkes.

Det lar seg ihvertfall ikke løse med noen metoder som hittil har vært benyttet. 

Mens det lekker 300 tonn meget radioaktivt vann i døgnet ut i Stillehavet, får vi legge hodene i bløt  :-)

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...