Gå til innhold

TEST: Xiaomi Mi Robot Vacuum


Anbefalte innlegg

USD 360 + USD 35 (frakt) + USD 8 (forsikring) m/DHL. Betalte NOK 295 til DHL for papirarbeidet i etterkant. Brukte GearBest.

 

Skal til Kina i sommer ser den koster 1700 yuan på nettsiden til Xiaomi. Det tilsvarer vel ca 2000 NOK. Antar den er vel verdt det :) Kommer til å prøve og finne en for å legge i kofferten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Må bare skryte av Gearbest.com her altså...

 

Jeg bestilte denne maskinen på lørdag, den ble levert på døren på onsdag!!! Det er søren meg bedre enn 90% av norske nettbutikker, og denne ble sendt fra Hong Kong...

 

I tillegg betalte jeg ikke mer enn 3000 med frakt og forsikring på frakt. Hadde flaks med at den ikke ble stoppet i toll antar jeg. Da hadde den sikkert blitt liggende 1 uke til 2 i norsk toll.

Lenke til kommentar

Må bare skryte av Gearbest.com her altså...

 

Vel, det skal ikke jeg. Tok vel over 2 uker før de klarte å sende den,etter 5 dager begynte jeg å mase hver dag. Fikk til slutt beskjed om at den var sendt. Noe den tydeligvis ikke var fordi etter over 1 uke etterpå fikk jeg samme beskjed om at den var sendt.. Når den først ble sendt tok det bare 3 dager med DHL, men da var allerede skaden gjort. Første og siste gang jeg bestiller noe derifra! Hadde fått den kjappere om jeg bestilte på ebay med standard frakt på 10-15 dager. Magnetbånd (invisibale wall) har jeg enda ikke fått, da den ble sendt i retur fordi dhl ikke ville frakte det pga for mye magnetisme... Så den ble sendt med standard post isteden, jeg bestilte noe annet fra kina på ebay samme dag som den ble sendt ut igjen og det fikk jeg i posten for 4 dager siden.. Kort og godt aldri mer gearbest! 

 

Selve bot'en derimot skal få skryt, beste kjøpet jeg har gjort på en stund. Leiligheten min er og blir SÅ mye renere nå!

 

Eneste minuset jeg kan se med den er at den ikke kommer seg over dørterskler. Jeg har dog 2 veldig lave terskler på de viktigste rommene som den så vidt klarte å komme seg over. Jeg "lagde" da en liten rampe over slik at den nå kommer seg over uten problemer. Badet som har en helt vanlig standard terksel (husker ikke hvor høy den er)kommer den seg ikke over. Så der setter jeg den bare manuelt etter den er ferdig med resten av leiligheten.

 

Jeg har en leilighet på 65 kvadrat. Og den bruker ca 50 min på hele leiligheten. Skulle jeg gjort det selv med vanlig støvsuger så hadde jeg kansje brukt 10-15 min. Så det sier seg selv at den gjør en VELDIG mye bredre jobb enn hva jeg gjør, og det merkes! Det beste er jo at den kommer seg under sofa, seng og tv bord også! 

 

Alt i alt veldig fornøyd og imponert! Bortsett fra gerabest da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg byttet ut min Miele Scout RX1  for en noen måneder siden mot Xiaomi Mi Robot. Hadde lest mye om den på forhånd og den virket veldig bra ut til den prisen. 

 

Miele'n som jeg hadde i litt over ét år var jeg ikke fullt så imponert over, selv om den var god valuta for pengene da. Jeg plagdes med at både hovedbørste og sidebørste pakket seg full av lange hår, at den ikke fikk med seg alt og brukte lang tid på å komme igjennom hele hovedetasjen. 

 

Her ble jeg meget positivt overrasket av Xiaomi som er mye bedre både på parkett / flis og tepper. Har ikke noen tepper med lange fibrer og har ikke dyr. Men denne har ikke pakket hovedbørste eller sidebørste full av hår. Støvsugeren mapper rommet mye smartere og støvsuger raskere. Den snakker nå engelsk og appen er blitt veldig bra. Her setter du enkelt opp planlagt støvsuging, sjekker levetid på filter etc, ser historikk på rengjøring og mye mer. Du er ikke avhengig av å sitte på samme nett for å nå den heller. Her kan du starte støvsugeren eller sjekke hvor langt den er kommet uansett hvor du er.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min fra Aliexpress via Chinese Intelligence Store (https://www.aliexpress.com/store/412759)

Produkt: https://www.aliexpress.com/store/product/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/412759_32802503994.html?spm=2114.12010608.0.0.2OznDL

 

Ble sendt med DHL og brukte ca to dager fra Hong Kong til meg! Det er imponerende, veldig imøtekommende selger - og den kom deklarert slik at jeg ikke fikk noen momskrav.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min fra Aliexpress via Chinese Intelligence Store (https://www.aliexpress.com/store/412759)

Produkt: https://www.aliexpress.com/store/product/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/412759_32802503994.html?spm=2114.12010608.0.0.2OznDL

 

Ble sendt med DHL og brukte ca to dager fra Hong Kong til meg! Det er imponerende, veldig imøtekommende selger - og den kom deklarert slik at jeg ikke fikk noen momskrav.

Bruk gjerne kupongkode: techplus5 for ytterligere rabatt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Byttet ut en roomba 960 med Xiaomi og er mye mer fornøyd. Roombaen var ikke flink til å støvsuge smuler og småplukk, men denne er mye flinkere på til dette. Kult at du kan se live i app hvor den kjører, noe roombaen ikke gjorde. Roombaen slet ofte med å generere kart etter støvsuging. Xiaomi bruker kortere tid på samme areal. har ikke testet med dørterskler enda. En annen positiv ting er at den er litt lavere enn roombaen i front, så den kommer under kjøkkenfotlist på nytt ikea kjøkken, det gjorde ikke roombaen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg kjøpte min fra Aliexpress via Chinese Intelligence Store (https://www.aliexpress.com/store/412759)

Produkt: https://www.aliexpress.com/store/product/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/412759_32802503994.html?spm=2114.12010608.0.0.2OznDL

 

Ble sendt med DHL og brukte ca to dager fra Hong Kong til meg! Det er imponerende, veldig imøtekommende selger - og den kom deklarert slik at jeg ikke fikk noen momskrav.

Bruk gjerne kupongkode: techplus5 for ytterligere rabatt.

Hvordan fikk du den deklarert? Skrev du noe spesielt til selger?

Lenke til kommentar

Byttet ut en roomba 960 med Xiaomi og er mye mer fornøyd. Roombaen var ikke flink til å støvsuge smuler og småplukk, men denne er mye flinkere på til dette. Kult at du kan se live i app hvor den kjører, noe roombaen ikke gjorde. Roombaen slet ofte med å generere kart etter støvsuging. Xiaomi bruker kortere tid på samme areal. har ikke testet med dørterskler enda. En annen positiv ting er at den er litt lavere enn roombaen i front, så den kommer under kjøkkenfotlist på nytt ikea kjøkken, det gjorde ikke roombaen.

 

Har nå fått totalpris med frakt, forsikring på frakt, toll og mva: 2788,-

Beste kjøpet jeg har gjort på lenge!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte min fra Aliexpress via Chinese Intelligence Store (https://www.aliexpress.com/store/412759)

Produkt: https://www.aliexpress.com/store/product/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/412759_32802503994.html?spm=2114.12010608.0.0.2OznDL

 

Ble sendt med DHL og brukte ca to dager fra Hong Kong til meg! Det er imponerende, veldig imøtekommende selger - og den kom deklarert slik at jeg ikke fikk noen momskrav.

Bruk gjerne kupongkode: techplus5 for ytterligere rabatt.

Hvordan fikk du den deklarert? Skrev du noe spesielt til selger?

Skrev bare hva tollgrensa i Norge var.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon er det folk har kjøpt/kjøper? Ser den finnes i tre forskjellige på siden det lenkes til for kjøp..

First gen., second gen. og second gen. european version..

European version sikter bare til at det ligger en overgang til EU stikkontakt. Selve pluggen er Kina standard. Den kan enkelt nyttes ut med en "norsk" C7 kabel. Jeg har gen1, gen 2 skal være litt bedre på høye dørterskler og kan i tillegg moppe gulvet. Den er en del dyrere pr nå hvertfall..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har funnet en god løsning på høye dørterskler? Den setter seg ofte fast der så må finne på noe for å hjelpe den over med :p

 

Dette er kanskje den største grunnen til at jeg ikke helt har skjønt greia med robotstøvsugere enda. Jeg bor i rekkehus på to plan, og har da en støvsuger i hver etasje for å slippe å bære opp og ned. Mellom flere rom er det høye dørterskler. Det tar ikke mange minuttene å støvsuge en etasje, på grunn av hund så gjøres det ganske.

 

Når robotstøvsugere kan komme seg over høye dørterskler, åpne og lukke dører for å støvsuge i hjørner bak de, flytte på stoler, komme til under kommoder, tv-bord og lignende, gå opp og ned trapper (mens trappen også støvsuges), og kanskje også støvsuge ved behov når bikkja har klødd seg på stuegulvet eller ungene har spist knekkebrød... Da skal jeg også kjøpe en. :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...