Gå til innhold

Hva slgs dvd-plater kjøper dere?


Anbefalte innlegg

Vurderer å starte mitt eget lille enkeltmannsforetak, og har i den anledning kontaktet mange ulike produsenter/leverandører for pristilbud. Skal hovedsakelig selge dvd-r plater, og tilbehør. Tenkte derfor jeg skulle høre med "proffene" hva dere vektlegger ved kjøp. Svar mottas med takk! :yes:

 

For det første; format. Ved det raser en diskusjon om hva som er best av pluss og minus, men den diskusjonen tas ikke her! Har dere inntrykk av at plussformatet "tar mer over"? Selvsagt avhengig av hva brenneren er kompitabel med, men hva kjøper dere mest av?

 

Er skrivehastighet noe som er viktig, eller blir den totale prisen viktigere?

 

Kvalitet er selvsagt viktig, og jeg bestiller kun A- Grade disker, men hvordan definerer dere ellers kvalitet?

 

Pris; Tja... Regnet mye, på mange tilbud!! Etter omkostniger(frakt, inngående moms etc.) vil jeg være i stand til å tilby 100 plater A-kvalitet med 4x hastighet, plussformat til mellom 1000 og 1200 kroner. Ville dette være interesant? Jada, jeg vet det kommer an på kvalitet o.l., men jeg kommer til å tilby gratisprøver til de som måtte være intereserte, og så får hver enkelt gjøre seg opp en mening.

 

Vet det blir en del banale spørsmål, men dette er en uhøytidelig meningsmåling før jeg evt. går i gang. Dette blir ingen rik-i-en-fei-bedrift, men jeg syns det er gøy å prøve nye ting, og er interesrt i å skaffe meg kunder på en langsiktig basis. Derfor spørsmålene.

 

Ellers tas andre tips i mot med takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mye respons her nei! Nuvel, får se om det tar seg opp nå da..

 

Har en liten forsyning på vei fra en produsent, og i den anledning søkes "prøvekaniner". Jeg GIR bort 100 plater for testing på ulike brennere. Max 2 plater pr. person! Dette er 4x skrivehasighet, og plussformat. Skriv til meg hvilken brenner dere har, da jeg vil ha disse prøvd på flest mulig brennere. Det ENESTE dere forplikter dere til er å sende meg tilbakemelding på hvordan disse platene virket i din brenner. Produsent lover at dette er A-grade plater, og skal virke i alle nyere brennere på markedet som er kompitable med pluss. Vil likevel få testet dette ut før jeg legger ut for salg. Frivillige vil også få et "greit" tilbud hvis disse blir solgt..

 

NB! Disse platene er nettopp bestilt, og jeg gir ingen løfter om når jeg har de klar til utsending for testing! Kan bli før jul, og kan bli etter. Legger dette likevel ut nå slik at lista er klar når de kommer. JEG velger også hvem som får og ikke får! Sier seg selv at jeg deler ikke ut 100 plater til test på en brenner.

 

Interesert? Mail meg på: [email protected]

Lenke til kommentar

Jeg fyrer av en del plater og har vert gjennom mange forskjellige merker.

For tiden så betaler jeg 9-10 kroner pr plate.

Går mye i princo 4x. Datawrite rød. har funnet disse best til de formål jeg bruker dem til.

Men også Plater som Ritek er en svært god allrounder.

Mange eller alle jeg kjenner bruker bare - formatet da dette er garantert å virke på ps2/xbox/dvd. +formatet har en tendens til å feile på xbox/ps2. Her har jeg kommet borti både positive og negative plater.

Så jeg kjører bare - nå.

De desidert verste platene jeg har vært bortig er BulPaq (orange og lilla)

Lenke til kommentar

Jeg er nok litt rar, men jeg liker å holde meg til merker jeg vet er kvalitet (eller iallefall som har vært det hittil).

 

Når det er sagt, på CD siden, brant jeg nylig noen CD plater (av merket TDK) som jeg kjøpte tilbake i 96, og er garantert til 2x... jeg brant de på 40x, og de virket utmerket alle sammen. Samme med CD'er av merket Pioneer (også 2x).

 

Når det gjelder DVD, bruker jeg kun Verbatim plater (jeg vil helst beholde dataene mine så lenge som mulig, ser ikke vitsen med å spare 10 kroner plata, men så går kanskje svineriet i oppløsning om 3 år), og brenner på en Plextor 4x brenner (bare DVD+).

Lenke til kommentar

collargoll:

 

Du får begynne å importere verbatimplater til en billig penge :thumbs:

 

Hvilke merke er de platene du kommer til å ta inn? Når du sier A-grade plater så vil vi gjerne vite hvilke merker det er snakk om.

 

Som du sikkert vet så er det en side som heter brenner.no som selger såkalt "billig-media". Hvis du kommer til å ta inn samme type media som her så bør du vel slå prisene deres. Vi forbrukere liker priskrig!

 

Jeg kan godt teste noen av platene du får. Brenneren jeg har er Nec1300a.

Lenke til kommentar

Se det ja.. Nå begynner det å ta seg opp! :thumbup:

 

Pøs på gutter!

 

For det første må jeg be alle som kunne tenke seg plater om å skrive kontaktinformasjon og brener dere her til min private mail. Skriv gjerne også om dere har noe erfaring med dette, eller om dere er helt ferske.

 

Skulle ønske jeg kunne gitt masse informasjon om platene, men meningen med dette er jo å finne ut mest mulig sammen med forbrukerne. Bl.a hvordan disse fungerer, uavhengig av merke. Har en mistanke om at mange er forutinntatt med tanke på kvalitet og merke. Selvfølgelig blir det slik etter mange gode/dårlige erfaringer. Vil likevel kaste ut en del "blanke" plater først for å se hva responsen blir.

 

Det som vel kan sies er at jeg i første rekke sikter meg inn på den gjennomsnittelige bruker av dette mediaet. Har faktisk forhørt meg om Verbatim, Princo, Ritek osv. Gjennomgangsmelodien blant produsentene er at de bare vil selge i STORE kvanta, og til en pris som vanskeligjør å stable et lite firma på beina. Derfor må jeg belage meg på å selge andre plater før jeg evt. kan tilby disse! Vil likevel ha en viss kvalitetskontroll med det jeg eventuelt kommer til å selge, så derfor innbyr jeg dere til å være med å bestemme! Har hatt kontakt med MANGE produsenter, og dette er bare den første "smakebiten" jeg får tilsendt. Kan si så mye som at denne produsenten har kontorer både i Amerika og Asia, og tilbakemeldinger fra andre virker positive. Skal også sies at dette langt fra er det beste tilbudet jeg har fått med tanke på pris. Kan faktisk komme LANGT bedre ut ved å godta andre tilbud, men så var det dette med kvalitet da... Dette er neppe "Verbatimkvalitet", men likevel kan det være god kvalitet til en langt billigere penge.

 

Vil gjerne tilby det beste, men til det trenger jeg hjelp med å stable et firma på beina. Greier jeg dette skal jeg garantere Verbatim i hyllene til en hyggelig pris! :xmas:

Lenke til kommentar
Jeg er nok litt rar, men jeg liker å holde meg til merker jeg vet er kvalitet (eller iallefall som har vært det hittil).

En beundringsverdig holdning, problemet er bare at et merke kan bestå av flere ulike typer plater fra ulike produsenter og av ulik kvalitet. Du nevner Verbatim, de selger 3 ulike typer plater (fra 4 forskjellige produsenter) av forskjellig kvalitet, under samme navn og i samme innpakning ...

Lenke til kommentar

BINGO LarsC! Man oppdager fort at det er en jungel av produsenter der ute som produserer til like og ulike merker, og til forskjellig kvalitet men samme merke. Henger dere med..? :roll:

 

Ikke? Vel jeg har i alle fall vært i kontakt med flere produsenter som hevder de produserer plater til f.eks Datawrite. Likevel varierer prisen stort, og kvalitet vet man vel ikke før man har prøvd selv. "Alle" definerer sine plater som A-grade, men definisjonen kan variere mellom 0.1% feilbrenning, og opp til 2%(pr. 1000). Dette gjør det svært vanskelig å proklamere noenting som helst før platene er erfart selv, og "merket" kan gjøre det enda mere villedende. Jeg vil finne meg en produsent som flertallet som prøver er fornøyd med, og holde meg til den til jeg er "stor" nok til å tilby "bankere". Har til og med vært inne på tanken på å lage meg mitt eget merke med egen logo, så får dere ta det for akkurat det det er!

 

To be continued...

Lenke til kommentar
Nå skal jo DVD brennere bli billigere i 2004, så da kan det hende prisen på DVD-R plater dras litt ned i pris også. Kan jo krysse fingrene å håpe.

Har brennt flere typer plater med min NEC 1300A uten feil til nå og alle platene takklet den glatt (Sony 4,7GB, Verbatim 9,4GB dobbeltsidet plate, og Ritec 4,7GB)
Lenke til kommentar
Jeg er nok litt rar, men jeg liker å holde meg til merker jeg vet er kvalitet (eller iallefall som har vært det hittil).

En beundringsverdig holdning, problemet er bare at et merke kan bestå av flere ulike typer plater fra ulike produsenter og av ulik kvalitet. Du nevner Verbatim, de selger 3 ulike typer plater (fra 4 forskjellige produsenter) av forskjellig kvalitet, under samme navn og i samme innpakning ...

Men alle platene til verbatim er erfaringsmessig bra, noe som leder meg til å tro at de stiller kvalitetskrav til produksjonen. Billigplater har erfaringsmessig en tendens til å bli herpa etter så kort tid som ett år, eller lenger. Mens verbatim har holdt i mange år konsekvent for min del.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kommer du bare til å skaffe DVD'er?

Skulle gjerne fått tak i Taiyo Yuden cd'er....og det er det garantert mange andre på forumet som også vil!!

Blir denne businessen realisert kommer det nok cd'er og! :yes:

 

Poenget er at dette må tas med "babysteps"; starte beskjedent og bygges på etterhvert som dere kjøper lagrene tomme! :green:

 

Savner fortsatt flere brennere til test! "NEC-gutta" har hørt fra seg, men dere som har andre merker er tydeligvis meget beskjedne...

Lenke til kommentar

Blir gjerne med og prøver noen plater jeg og. Endelig noen som prioriterer kvalitet OG pris. Har en NEC 1100A som er lei av dårlig media.

Men jeg synes at du bør selge både dvd+r, dvd+rw, dvd-r, dvd-rw, cd-r og eventuelt cd-rw for å få flere kundeforhold og at man kan kjøper både dvd-er og cd-er fra deg. Jeg bruker i hvert fall både cd og dvd.

Lenke til kommentar
Blir gjerne med og prøver noen plater jeg og. Endelig noen som prioriterer kvalitet OG pris. Har en NEC 1100A som er lei av dårlig media.

Men jeg synes at du bør selge både dvd+r, dvd+rw, dvd-r, dvd-rw, cd-r og eventuelt cd-rw for å få flere kundeforhold og at man kan kjøper både dvd-er og cd-er fra deg. Jeg bruker i hvert fall både cd og dvd.

Denne brenneren har jeg også.

Jeg pleier å bruke memorex plater på denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...