Gå til innhold

«Hvis du siterer meg feil, kommer jeg og kveler deg», skal mannen ha sagt til journalisten. Nå er han frikjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å si noe den ene eller andre siden, men utsagn "kommer jeg og kveler deg" har jeg hørt i mange sammenhenger der det var humoristisk ment. En teit måte å si "gjør en skikkelig jobb".

 

Det er forskjell på å si noe som kan oppfattes som en trussel og si noe ment som en trussel. Folk er i overkant sensitive nå til dags synes jeg.

Lenke til kommentar

Tja, det er jo bare å sitere folk riktig, så slipper man jo problemstillingen? Eller ønsker man å kunne ha kreativ frihet med siteringen? ;)

 

Fra spøk til alvor, trusler er selvsagt aldri greit, men hva som er en trussel bestemmes av langt mer enn bare ordene man bruker. Kontekst, tonefall og kroppsspråk har også mye å si - og her kan det se ut til at retten ikke har funnet nok ting som tilsier at dette med rimelighet kan ha blitt oppfattet truende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå kan jeg forstå mediene ikke vil ha truseler fordi de vet ikke hvor reelt det er, kjenner man personen og vet han er stor i kjeften men gjør ikke ut noe av truselene kunne man ignoriert det. Men der det vilt fremmene med skjult nummer eller epostadresse anonymous så ville jeg blitt mere sekeptisk.

 

Enkelte går vel sak ved frekkheter eller masing også da de mener det går på grensen til sjikane

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...