Gå til innhold

BF1 vil ikke starte opp etter nedlasting av nyeste skjermkortdriver


Anbefalte innlegg

Installerte siste versjon av skjermkortets driver istad, og etter dette har ikke BF1 villet starte opp.

 

 

Jeg får kun denne feilmeldingen:

 

QRHVwff.jpg

 

 

 

Leser at 2GB skjermminne er anbefalt, men spillet har jo så langt fungert strålende, så burde dette ha noe å si etter siste oppdateringen?

 

 

 

rHGSJFO.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt et lignende problem med Epic Mickey til minstemann.

Noen instillinger første gang jeg kjørte spillet fikk det til å klikke. Dermed får jeg "har sluttet å virke" om jeg prøver å starte det.

Virker som eneste utvei er faktisk reformatering for det fungerer utmerket på andre maskiner.

Lenke til kommentar

Prøvde å google litt, du er tydeligvis ikke alene når det kommer til DirectX problemer.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/38131/directx-function-error-nvidia-still-no-fix-do-you-care-22-11-16-18-57-cest/p539

 

Kanskje du finner en løsning ved å bla 500+ sider, anbefaler å begynne helt bakerst. Begynte selv å bla og så mange forslag som kan løse problemet, men det vet du ikke før du prøver forslagene.

 

-Overklokker du? spesielt skjermkort, hvis ja, prøv å slå av OC.

- Start spillet i windows mode (via nvidia experience)

- Oppdater drivere, (gpu har du helt sikkert prøvd 1000 ganger men lyd driver, chipset etc, evt denne:

https://www.microsoft.com/en-gb/download/details.aspx?id=30679 

 

Der, noen forslag. Personlig om jeg var deg, så hadde jeg prøvd med format PC men det er bare meg, jeg har utstyr og programmer tilgjengelig for det så enkelt for meg å si det.

Lenke til kommentar

Prøvde å google litt, du er tydeligvis ikke alene når det kommer til DirectX problemer.

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/38131/directx-function-error-nvidia-still-no-fix-do-you-care-22-11-16-18-57-cest/p539

 

Kanskje du finner en løsning ved å bla 500+ sider, anbefaler å begynne helt bakerst. Begynte selv å bla og så mange forslag som kan løse problemet, men det vet du ikke før du prøver forslagene.

 

-Overklokker du? spesielt skjermkort, hvis ja, prøv å slå av OC.

- Start spillet i windows mode (via nvidia experience)

- Oppdater drivere, (gpu har du helt sikkert prøvd 1000 ganger men lyd driver, chipset etc, evt denne:

https://www.microsoft.com/en-gb/download/details.aspx?id=30679 

 

Der, noen forslag. Personlig om jeg var deg, så hadde jeg prøvd med format PC men det er bare meg, jeg har utstyr og programmer tilgjengelig for det så enkelt for meg å si det.

 

Takk for forslagene. :)

 

Den andre linken du la til virker ikke. Jeg skal prøve å se om jeg har andre drivere som trenger å oppdateres. 

 

Jeg så også den tråden. Utrolig kjedelig om man ikke finner en løsning etter lang tid hvor spillet har fungert fint. 

 

Reformatere PC-en kan jeg ta en kikk på, jeg er dog ikke helt kjent med hvordan jeg evt kan få til det. Er det mulig/nok å bare reinstallere Windows 10 eventuelt?

 

Hvordan starter jeg spillet i windowed mode via Geforce Experience?

 

Du har slått av origin in-game? Leser at enkelt har opplevd DirectX kræsj med det på. Luk den av under egenskaper/options når du høyreklikker på spillet.

 

Jepp, prøvde dett også. Ikke noen endring. Takk for forslag uansett!

Endret av Tofarget
Lenke til kommentar

fikk den her i går først og så i dag. antok at det hadde med overklokking og gjøre men kanskje ikke det da, tok 5- på core igjenn. spilte hele dagen ME andromeda og bf tidligere uten problem, så burde jo ikke ha noe med det og gjøre. og høyreklikke på geforce panel så ser jeg ikke skjermkortet. måtte restarte pc'en for at det kom i geforce panel igjen. bug med nyeste drivere fra nvidia/bf1? men det funker som det skal fordi. har bare fått det når jeg spilte. samt random dc's :p alt oppdatert og nytt her også. skjedde ikke når jeg spilte me i 5 timer i strekk ca :p

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...