Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet nøklene til 2009 VW Touran - hva nå?


Anbefalte innlegg

Har en 2009-modell VW Touran, og har klart å miste nøklene. Dermed gikk turen rett til nøkkelskapet etter reservenøklene, men oppdaget at de også er borte. Hva fanken gjør jeg nå? Har lett en del rundt på nettet etter nye nøkler, men det er ikke så enkelt som det høres ut. Noen forhandlere selger nøkler til under hundrelappen, mens andre sier det vil koste flere tusen? På de billigste tastet jeg bare inn registreringsnummeret, fikk opp bilmodellen og en nøkkel til kr 90,- eller der omkring. Er samme type nøkkel som jeg har fra før (trykk en knapp for å åpne døren). Men vil dette fungere på bilen min?

 

Andre igjen sier jeg må spesialbestille en nøkkel hos forhandleren, og dette vil koste mange tusen. Helt opp til kr 15.000,- faktisk, fordi de må få ny kode, programmere nøkkelen og alt det tullet der. En tredje sier de kan ordne saken, men da må jeg ta med bilen til Lillestrøm. Det er jo litt vanskelig her nord for Saltfjellet...

 

Så hva fanken gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Så hva fanken gjør jeg nå?

 

Puster rolig ut og inn, tar kontakt med din nærmeste vw forhandler og forhører deg om hva de skal ha for nye nøkler. Er dette for mye sjekker du andre alternativer, det er ganske mange der ute. Pris for nøkler er sykt variert, betalte vell 3-4000 hos bmw og 1500 hos Tesla. Hva vw skal ha aner jeg ikke, men det finnes som sagt alternativer. Sjekk også forsikringen, jeg fikk gratis nøkkelforsikring ved å melde meg inn i coop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er kun kjent med en offisielle varianten: kontakt VW-forhandler, gi dem chassisnummer og så bestiller de nøkler fra fabrikken. Deretter må nøkkel programmeres til din bil, der begge deler fysisk må være sammen. Kan koste noen tusen, ja.

Takk. Har en kamerat som slet med mye av det samme, så han vet heldigvis hva jeg skal gjøre, hvem jeg skal kontakte og alt det der. Løser seg nok kjapt. :)

 

 

Puster rolig ut og inn, tar kontakt med din nærmeste vw forhandler og forhører deg om hva de skal ha for nye nøkler. Er dette for mye

Sånn nedlatende holdning får du ha for deg selv, kompis.

Lenke til kommentar

 

 

 

Puster rolig ut og inn, tar kontakt med din nærmeste vw forhandler og forhører deg om hva de skal ha for nye nøkler. Er dette for mye

Sånn nedlatende holdning får du ha for deg selv, kompis.

 

 

Det var ikke noen nedlatende holdning, det var bare ett tips på samme linje som de andre tipsene med forsikring, uavhengige "forhandlere" osv :) Så det var ikke meningen at du skulle ta det slik :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det blir dyrt fordi nøkkelen skal kodes mot bilens hjerne (startsperre, fjernkontroll++.) Og ikke minst fordi alle ledd fra fabrikken til forhandler skal tjene penger...

 

Mener å huske at man, når bilen kjøpes ny, får med et lite kort med en kode på som man 'må' vise frem når man skal bestille ny nøkkel. Bør gå uten men mulig det går raskere/enklere (billigere?) når man har kortet enn bare VIN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...