Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem skal dekke strømregning for kloakkpumpe på 4-delt tomt?


adomdog

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har kjøpt en tomt og bygget hus. har flyttet inn snart et år nå.

Han som eide tomten vi kjøpte har kommet med 2 strømregninger til pumpestasjon for kloakk at vi måtte dele å betale med nabo tomt. (total 4 tomter og bare 2 hus som er på nå)

 

I prospektet (salg oppgaven) står det at  Tomt 3 og 4 vil bli solidarisk ansvarlig for vedlikehold av en pumpestasjon som vil komme i tilknytting til tomtene.Vi er tomt nr.2.

Tomt 3 og 4 per idag er det igen hus. Vi har gitt beskjed til han som eide tomtene at det er sånn som står i prospektet.

Han kommer med tilbakemelding om at det står feil i prospektet og vi må betale strøm til andre tomtene kommer då skal kloakken bygges om slik at vi unngår bruk av pumpe.

 

 

må jeg betale disse regningene? det ser ut som vi ikke kan leve uten pumpe per idag og strøm står på han som eide tomten.

Endret av adomdog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes vel en eller annen avtale utover prospekt som sier hvem som skal betale for denne strømmen? I hvems navn står abonnementet? 

Uansett vil jeg si at dersom pumpestasjonen dekker 4 eiendommer virker det naturlig at regningen deles på de 4 eierne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes vel en eller annen avtale utover prospekt som sier hvem som skal betale for denne strømmen? I hvems navn står abonnementet? 

Uansett vil jeg si at dersom pumpestasjonen dekker 4 eiendommer virker det naturlig at regningen deles på de 4 eierne.

han som eide tomtene står for strøm nå. og det er bare 2 hus som er på plass. 

Lenke til kommentar

 

Det finnes vel en eller annen avtale utover prospekt som sier hvem som skal betale for denne strømmen? I hvems navn står abonnementet? 

Uansett vil jeg si at dersom pumpestasjonen dekker 4 eiendommer virker det naturlig at regningen deles på de 4 eierne.

han som eide tomtene står for strøm nå. og det er bare 2 hus som er på plass. 

 

Ja, men jeg lurer ikke på hus, men på tomter - er de to siste solgt? I så fall er det vel rimelig at de nye eierne betaler sin del, eller selger som fortsatt eier dem.

 

Og spm 1 trenger fortsatt svar, foreligger det en avtale hvor denne pumpa/strømmen er nevnt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det finnes vel en eller annen avtale utover prospekt som sier hvem som skal betale for denne strømmen? I hvems navn står abonnementet? 

Uansett vil jeg si at dersom pumpestasjonen dekker 4 eiendommer virker det naturlig at regningen deles på de 4 eierne.

han som eide tomtene står for strøm nå. og det er bare 2 hus som er på plass. 

 

Ja, men jeg lurer ikke på hus, men på tomter - er de to siste solgt? I så fall er det vel rimelig at de nye eierne betaler sin del, eller selger som fortsatt eier dem.

 

Og spm 1 trenger fortsatt svar, foreligger det en avtale hvor denne pumpa/strømmen er nevnt?

 

alle tomtene er solgt

ingen avtale på pumpe/strøm

Lenke til kommentar

vi har kommet til enighet om at vi må bare betale regninger til de andre husene kommer fordi vi kan ikke leve uten pumpe per idag. De skal bygge om kloakk slik at vi slipper å betale i fremtid. Det vil bli et vel for byggefeltet for fellesutgifter også.

 

tusen takk for alle svarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...