Gå til innhold

Den første fullskala Hyperloop-banen vises frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt vi styrer med jernbane fra 17spark-i-veggen her i Nord. Fordel med hyperloop er jo også at du unngår snø, underkjølt regn, drepte dyr og mennesker på sporet. I tillegg kan dyr og mennesker bevege seg fritt under banen ettersom den er over bakken. For ikke glemme at den går 4-5 ganger så raskt som planlagt Norsk "hurtigtog". Sekvkjørende trailere vil i gå like raskt som norsk snailtrain om noen år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så mye som folk (til og med naturvernere) kjemper mot vindmøller, strømlinjer og andre miljøvennlige tiltak her i Norge tror jeg du bare kan glemme å se slike rør i landskapet her.

 

Vindmøller er jo noe fullstendig tull. Mel males med elektrisk drevne møller nå. Svært bortkastet å bruke vindkraften mekanisk slik som i en vindmølle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så mye som folk (til og med naturvernere) kjemper mot vindmøller, strømlinjer og andre miljøvennlige tiltak her i Norge tror jeg du bare kan glemme å se slike rør i landskapet her.

 

Jeg er naturverner og slåss derfor mot unødvendige vindturbiner og strømlinjer som ødelegger ikke-fornybare grønne verdier og naturmangfoldet for at vi skal kunne opprettholde og øke et forbruk som ikke er bærekraftig. Hyperloop vil redusere både biltrafikk og sterkt forurensende flytrafikk. Det er en løsning på et problem i motsetning til f.eks. vindturbiner i våre mest verdifulle naturområder som jo kun bidrar til å eskalere de miljøproblemene vi må løse.

Lenke til kommentar

 

Så mye som folk (til og med naturvernere) kjemper mot vindmøller, strømlinjer og andre miljøvennlige tiltak her i Norge tror jeg du bare kan glemme å se slike rør i landskapet her.

Jeg er naturverner og slåss derfor mot unødvendige vindturbiner og strømlinjer som ødelegger ikke-fornybare grønne verdier og naturmangfoldet for at vi skal kunne opprettholde og øke et forbruk som ikke er bærekraftig. Hyperloop vil redusere både biltrafikk og sterkt forurensende flytrafikk. Det er en løsning på et problem i motsetning til f.eks. vindturbiner i våre mest verdifulle naturområder som jo kun bidrar til å eskalere de miljøproblemene vi må løse.

 

"Det er en løsning på et problem i motsetning til f.eks. lange og brede strekninger der folk må bevege seg til fots eller til hest og tråkke ned våre verdifulle naturområder...(?)

Det er greit å sitte hjemme i sofaen. Men det hender at folk vil bevege seg utover å gå en tur. Trist at "naturvernerene" ser på dette om ødeleggelse av natur og bortkastet  energi.

Lenke til kommentar

Super loop i Norge! Ha, ha. Prøv å bruke hode.

1) Hva vil det koste i norsk terreng og klima? (Vi greier knapt å finansiere

dobbeltspor til Lillehammer!)

2) Hvor mange passasjerer må superloopen frakte for å skape rimelig økonomi?

(Slike befolkningskonsentrasjoner finnes bare ikke i Norge.)

3) Med våre ekstremt tungrodde planleggingsprosesser, og store antall urealistiske

miljøvernere, vil planleggingen ta enormt lang tid. Etter mange mange års

diskusjon greier bare så vidt å bestemme oss for å bygge moderne jernbane til

Hønefoss.

For og imot Superloop i Norge er en tåpelig diskusjon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyperloop kan også legges under bakken. Bruker man en tunellboremaskin med 9,3 meter i diameter får man plass til 2 rør samt det man vil putte inn av høyspentkabler og fiberoptikk. Hvor man kjører hyperloop over bakken, kan man kle røret med solcellepaneler, men dette går jeg ut ifra at Musk allerede har tenkt på...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...