Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg bruke en router til et nettverks"punkt" ?


Anbefalte innlegg

Hei, har et oppsett med overvåkningskameraer rundt huset. Kan jeg koble de til en egen router, som sender signalene til min hoved router trådløst ? 

 

 

Hvordan går jeg frem da ? 

 

 

Har TP link til hoved router og har en Telenor zyxel p8702 som en ekstra router hvor jeg håper å kunne koble til disse kamerane. ( Ip kamera ) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har et oppsett med overvåkningskameraer rundt huset. Kan jeg koble de til en egen router, som sender signalene til min hoved router trådløst ? 

 

 

Hvordan går jeg frem da ? 

 

 

Har TP link til hoved router og har en Telenor zyxel p8702 som en ekstra router hvor jeg håper å kunne koble til disse kamerane. ( Ip kamera ) 

 

Det du leter etter er en switch, ikke en router.  Usikker på om du kan sette opp zyxelen som det, men en switch koster omtrent 0. https://www.dustinhome.no/product/5010546468/tl-sg1005d-5-port-gigabit-desktop-switch

 

Husk at du trenger 1 port pr kamera + 1 port til internett inn i switchen. Har du 5 kameraer eller mer trenger du en større switch enn den jeg linket til :-) 

Lenke til kommentar

Hei, har et oppsett med overvåkningskameraer rundt huset. Kan jeg koble de til en egen router, som sender signalene til min hoved router trådløst ? 

 

 

Hvordan går jeg frem da ? 

 

 

Har TP link til hoved router og har en Telenor zyxel p8702 som en ekstra router hvor jeg håper å kunne koble til disse kamerane. ( Ip kamera )

Nei, eller jo - men antagelig ikke med den Zyxel-ruteren fra Telenor.

 

Det du er ute etter er en enhet som kan brukes som Wireless Client. - Dvs at den "forlenger" trådløsnettet ditt og gir deg RJ45-porter ut.

 

Du kan. f,eks bruke noen (men ikke alle) rekkeviddeforlengere slik, f.eks denne;

 

https://www.dustinhome.no/product/5010977572/wap3205v3-wireless-n300-apbridgerepeaterclient

 

Den kan du koble opp som en "trådløs klient" i nettet ditt og få 5 LAN-porter som i praksis da står på WLANet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...