Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om mulig, prøv å ta ut batteriet, så ha den bare på strøm og se om den vil starte da.

Om det ikke går an å ta ut batteriet, så ta den ut av strømkontakten, hold knappen inne i 10 sekunder og se om den vil starte da.

 

Om absolutt ingen ting skjer når du prøver dette, så er det jo ikke så mye vi kan hjelpe med. Om pcen er under 5 år så kan du ev. sende den inn på reklamasjon dit du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Ja om pcen bare dør, og det er umulig å få liv i den, så går det under reklamasjon ja. Litt avhengig av hvor du kjøpte den, så må du kanskje søke før du sender den inn, men det skal ikke by på noen problemer.

Bare husk at om pcen har gått i bakken og/eller har skader som ikke er normal bruk, kan du sitte igjen med regningen. Men normalt bruk, litt riper og slikt, er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke jeg gjort, men det for TS avgjør selv.

 

TS: Så den er død selv om batteriet er fulladet :)

 

Men om pcen er helt død, så død at den kanskje må byttes ut, så er vel ikke Elkjøp kjent for å ta vare på dataene dine.

Du risikerer jo at du mister den ekstra disken. Og alt som ligger på den.

Ta ut det som ikke fulgte med pcen da den var ny, og husk backup uansett.

Lenke til kommentar

Som sagt er standard prosedyre ofte en re image av operativsystem.

Har man data man ønsker å ta vare på leverer man ikke inn det slik til reklamasjon med mindre man har full backup av alt viktig innhold.

Nå man har byttet ut standard disken med egen installert SSD er jo valget åpenbart.

Dessuten tar det ikke mere enn 2 minutter å bytte ut disken.

Lenke til kommentar

Jepp, Men bedre med å ikke ta ut os disken. Jeg vet hvordan jeg kan fikse det selv, men hva med ts,

Første jeg gjorde da jeg kjøpte min gamle pc, format: c for å få ren win xp.

Men nok nå for min del. Best for ts er å levere inn maskinen som den er nå.

 

Men slutt nå å gi trådstarter dårlig råd da. TS har sagt at pcen kom med EN harddisk og at han/hun har satt inn en SSD i tillegg til OS.

Dette er jo noe pcen ikke kom med. Elkjøp kan fort finne på å gi skylden for mye rundt dette, samt det med data og backup.

TS risikerer jo å få en helt ny pc, og den vil da garantert kun komme med standard disk. I beste fall ligger den ekstra SSD disken med, i verste fall, så ser TS aldri den SSD disken igjen.

Som nevnt i tråder, det tar 2 minutter å skru ut den disken. Så leverer han pcen slik den kom, og så er det ikke noe stress med SSD disken på den ene eller andre måten.

Alle andre råd gir jo ingen mening, særlig når det er helt klart og tydelig at dette ikke er et software problem men et hardware problem.

Lenke til kommentar

Jepp, Men bedre med å ikke ta ut os disken. Jeg vet hvordan jeg kan fikse det selv, men hva med ts,

Første jeg gjorde da jeg kjøpte min gamle pc, format: c for å få ren win xp.

Men nok nå for min del. Best for ts er å levere inn maskinen som den er nå.

Du misforstår meg.

Jeg snakker om når man levere fra seg en kjøpelaptop inn til reklamasjons/garanti. Normal laptop har ikke noen dedikert OS disk men alt på samme.

Det er vel ikke noe å si på å ta vare på sine egne data fra å bli formatert bort eller andres innsyn eller ?

Hvorfor så vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...