Gå til innhold

Er dette en fin start pc?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe denne pcen brukt på finn da den er i nærheten av der jeg bor, også tror jeg at jeg kan få mer pc for pengene enn det jeg vil få om jeg kjøper nytt da jeg har maks 6/7 tusen å bruke på pc. Jeg tenker å spille spill som cs, gta 5, lol, bf1 også å surfe og skolearbeid. Også lurer jeg da på hvilket skjermkort jeg bør putte inn i den?

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91680188

Endret av backwheelmania2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes PC'en så veldig skitten og støvete ut, føles ut som en useriøs selger. Tar ikke mer enn 5min og rense den og gjør det så mye kjekkere for evt. kjøpere. 

 

 

3000 for en PC med de specsa er vell OK, minner på at SSD bare er 120gb. Hiver du inn en 1060 så går nok denne greit, men du har jo ingen forsikring på at alle komponentene inni denne faktisk funker/funker greit.

Lenke til kommentar

Synes PC'en så veldig skitten og støvete ut, føles ut som en useriøs selger. Tar ikke mer enn 5min og rense den og gjør det så mye kjekkere for evt. kjøpere. 

 

 

3000 for en PC med de specsa er vell OK, minner på at SSD bare er 120gb. Hiver du inn en 1060 så går nok denne greit, men du har jo ingen forsikring på at alle komponentene inni denne faktisk funker/funker greit.

Tenker å putte inn en 1tb hdd. Er det vanskelig å tørke den, er det en måte jeg kan få prutet den ned litt?

Lenke til kommentar

 

Synes PC'en så veldig skitten og støvete ut, føles ut som en useriøs selger. Tar ikke mer enn 5min og rense den og gjør det så mye kjekkere for evt. kjøpere. 

 

 

3000 for en PC med de specsa er vell OK, minner på at SSD bare er 120gb. Hiver du inn en 1060 så går nok denne greit, men du har jo ingen forsikring på at alle komponentene inni denne faktisk funker/funker greit.

Tenker å putte inn en 1tb hdd. Er det vanskelig å tørke den, er det en måte jeg kan få prutet den ned litt?

 

 

Om han ikke gidder å vaske den så synes jeg du burde få lov til å legge ned prisen bittelitt, grei unnskyldning. Tar nå ikke mer en 5min for en liten vask og gjerne 20 om du vil ha det litt mer grundig. 

Lenke til kommentar

Jeg heller mot at den ikke er verdt 3.000,- Jeg har en mistanke om at PSU'en ikke er av det beste slaget (Edit; Det var jo bilde av hvem det var, ikke en random CM. Den har visst fått bra reviews etter hva jeg fant ut av). i7 3770 er ikke overklokkbar som trekker ned prisen en god del på bruktmarkeder. SSD'en er litt for liten. Jeg vil si at den bør selges for max 2.500,-

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Jeg heller mot at den ikke er verdt 3.000,- Jeg har en mistanke om at PSU'en ikke er av det beste slaget. i7 3770 er ikke overklokkbar som trekker ned prisen en god del på bruktmarkeder. SSD'en er litt for liten. Jeg vil si at den bør selges for max 2.500,-

 

Er jo en grunn for at den er så støvete. Det at selger ikke tar ut 5min av dagen for å ihvertfall gjøre den litt mer "appealing" får varsellampene mine til å lyse. 

 

Den ser helt ok ut om du putter inn en bedre SSD og får en ~1060 inn. Men er kanskje litt enig i at den gjerne ikke er verdt 3000,-

Lenke til kommentar

 

Jeg heller mot at den ikke er verdt 3.000,- Jeg har en mistanke om at PSU'en ikke er av det beste slaget. i7 3770 er ikke overklokkbar som trekker ned prisen en god del på bruktmarkeder. SSD'en er litt for liten. Jeg vil si at den bør selges for max 2.500,-

 

Er jo en grunn for at den er så støvete. Det at selger ikke tar ut 5min av dagen for å ihvertfall gjøre den litt mer "appealing" får varsellampene mine til å lyse. 

 

Den ser helt ok ut om du putter inn en bedre SSD og får en ~1060 inn. Men er kanskje litt enig i at den gjerne ikke er verdt 3000,-

 

Skal jeg da by 2000 og om han ikke går med på det så kan jeg prute meg ned til ca 2500? og tror det er lurere enn å kjøpe en helt ny pc til 6/7 tusen?

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg vel gått for en ny pc. Men jeg har aldri likt å kjøpe brukt elektronikk uansett type, så det er kanskje bare meg.

Du får jo ingen super rå gamer pc for 6/7 tusen. Men det får du jo heller ikke ved å kjøpe denne brukte pcen.

Men for 7.000 kroner, litt under faktisk, kan du jo kjøpe The Corporal i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 - da har du jo 5 års reklamasjonsrett og alt er helt nytt.

 

Hadde det vært meg, hadde jeg uten tvil kjøpt helt nytt. ;)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg vel gått for en ny pc. Men jeg har aldri likt å kjøpe brukt elektronikk uansett type, så det er kanskje bare meg.

Du får jo ingen super rå gamer pc for 6/7 tusen. Men det får du jo heller ikke ved å kjøpe denne brukte pcen.

Men for 7.000 kroner, litt under faktisk, kan du jo kjøpe The Corporal i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 - da har du jo 5 års reklamasjonsrett og alt er helt nytt.

 

Hadde det vært meg, hadde jeg uten tvil kjøpt helt nytt. ;)

Tror jeg går for helt nytt jeg da like greit. amd kommer jo med mye nytt nå også så for håpe at de evt kan komme med noe bra og billig

Lenke til kommentar

 

Synes PC'en så veldig skitten og støvete ut, føles ut som en useriøs selger. Tar ikke mer enn 5min og rense den og gjør det så mye kjekkere for evt. kjøpere. 

 

 

3000 for en PC med de specsa er vell OK, minner på at SSD bare er 120gb. Hiver du inn en 1060 så går nok denne greit, men du har jo ingen forsikring på at alle komponentene inni denne faktisk funker/funker greit.

Tenker å putte inn en 1tb hdd. Er det vanskelig å tørke den, er det en måte jeg kan få prutet den ned litt?

 

 

Dette er et godt tilbud, kanskje kan du prute ned prisen i 2000 eller 2500kr. 

Bare kabinettet, dvd-spiller og kjøleren koster over 1000kr og disse kan du bruke videre neste gang du oppgraderer.

 

Kjøper du f.eks. et nvidia gtx 1060 skjermkort har du en veldig kurant pc til ca 5000kr, og det skal gå helt fint med 500w psu.

 

Vent med å kjøpe til ihvertfall i morgen pga Ryzen cpu kommer da og det kan føre til prisfall generelt. Vega gpu kommer sannsynligvis i eller før sommeren og det og kan føre til prisfall på grafikkort. Dette ville jeg ventet med ved en større investering men om budsjettet er 5000kr så hadde jeg bare handlet nå. Du nyter godt av å kunne kjøpe 1060-skjermkortet fra nvidia som er nesten dobbelt så raskt som 960 fra forrige generasjon (stakkars de som kjøpte rett før siste generasjon ble lansert).

 

 

Du trenger ikke å tørke vekk støv. Kjølere fylles gradvis opp med støv og må renses innimellom, det er bare å ta den av og skylle i vasken, tørke den og sette den på igjen med ny kjølepasta. Det tviler jeg på du trenger å gjøre med det første på denne maskinen. Men om du merker at viften spinner fortere enn normalt kan du rense kjøleren og redusere viftestøyen som viften lager.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...