Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha Mt125


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en Honda CBR 500R 2015 modell fra forhandler i fjor. Fant annonsen på Finn med en bestemt pris. De godtok ikke pruting når handelen fant sted. Jeg fikk uansett 25% rabatt på alt av kjøreutstyr pluss gratis vinterlagring fram til 1. mai 2017. Regner med at det er veldig forskjellig fra forhandler til forhandler. Jeg fikk beskjed av forhandler at service på min sykkel burde tas hver 5000 km. Dette skal forhandler kunne svare deg på, det skal også stå i håndboka hvis jeg ikke tar 100% feil. De skulle ha 1800 kr for en service, i mine øyne så er det ikke verdt det. De kontroller kun lufttrykk i dekkene dine også bytter de olje og oljefilter har jeg hørt. Dette er ting jeg fint gjør selv hvertfall. Har du et ønske om å selge sykkelen senere ville jeg anbefalt det da du får bedre betalt for en sykkel med servicehistorikk :)

Lenke til kommentar

Synes det virker litt dyrt. Uansett om det er forhandler som selger den er det jo sannsynlig at en ungdom har kjørt uansett så prisen behøver ikke være så mye dyrere. Jeg ville hvertfall prøvd å prutet den ned noen tusen. Hvis du spør forhandleren veit de nok når neste service er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg vurderer å kjøpe en Yamaha Mt-125 2015mod nå snart. Sykkelen koster 50.000 hos forhandler og har gått 9000km.

Jeg har 2 spørsmål:

 

1. Hvor mye kan jeg prute på den og fortsatt virke seriøs?

2. Når er neste service og hva koster den?

 

Takker for alle svar:)

I følge finn så koster en ny Yamaha MT125 57.000,-

At en to år gammel MT125 som har gått 9.000km. koster 50.000,- virker litt mye. 

 

Jeg ville lett prøvd og prute ned 10-lapper på denne. Sjekk om dekkene er slitt. Jeg regner med at dekkene er ganske utslitte etter 9.000km. og ett sett nye koster fort noen tusenlapper + montering. Sjekk også om 10.000km. service er tatt. Hvis ikke så ryker det på noen tusenlapper til.

 

Hvis dekk er utslitt og service ikke er tatt så må du ikke finne på og gi 50 lapper for denne sykkelen mener jeg. Jeg mener du kan prøve deg på og prute 10 lapper hvis dekk er OK og service er tatt. Hvis ikke så kan du lett prute noen lapper til.

 

Service vil jeg tro er tatt, men dekkene ville jeg sjekket opp. 

 

Sjekk også om sykkelen har skader utover normal slitasje. Bulker og sprekker etc. samt løse deler etc. skal ikke forekomme på en så ny sykkel. 

 

Så hvis alt er i skjønneste orden og sykkelen fremstår som "blodstrøken" med nye dekk og nylig tatt service så ville jeg prøvd meg på og prute ned 10 lapper, hvor man normalt møtes på midten hvor sluttsummen bli rundt 45 lapper. Det vil jeg mene den er verdt, hvis den er helt strøken. Men "billig" er det ikke etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...