Gå til innhold

Program for å rippe CDer


Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med et prosjekt for å rippe alle mine musikk-CDer som ikke lenger blir brukt og bare samler støv. Bruker Windows Media Player som er enkelt og greit til de fleste CDer, men jeg opplever stadig at den roter fælt med å navngi sporene. Noen ganger oppgir den til og med helt feil artist og/eller album, andre ganger finner den riktig artist og album, men spor nr 3 har plutselig fått navnet til spor nr 4 osv.

 

Finnes det et annet program som er like enkelt, men som ikke roter så mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dbPowerAmp; den spør flere kilder og burde treffe bedre.

 

Takk for tips! Virker ikke dum, og fungerer mye bedre på albumart også. Men når man skal konvertere til mp3, så er høyeste kvalitet estimert til 240kbps. Akkurat her er Windows Media Player bedre, da man kan sette kvalitet opp til 320kbps. Vet ikke hvor stor betydning det nødvendigvis har? Men en annen ting: er det ikke mulig å velge hvor de konverterte filene skal lagres? Fant ikke ut av det i farta. De blir lagret i standard musikk-mappa som følger med Windows. Men jeg skulle gjerne hatt de på ekstern harddisk...

Lenke til kommentar

 

Prøv dbPowerAmp; den spør flere kilder og burde treffe bedre.

 

Takk for tips! Virker ikke dum, og fungerer mye bedre på albumart også. Men når man skal konvertere til mp3, så er høyeste kvalitet estimert til 240kbps. Akkurat her er Windows Media Player bedre, da man kan sette kvalitet opp til 320kbps. Vet ikke hvor stor betydning det nødvendigvis har? Men en annen ting: er det ikke mulig å velge hvor de konverterte filene skal lagres? Fant ikke ut av det i farta. De blir lagret i standard musikk-mappa som følger med Windows. Men jeg skulle gjerne hatt de på ekstern harddisk...

 

Jeg tror ikke du vil høre noe forskjell. Jeg selv ripper alltid til FLAC, da er jeg sikret null kvalitetstap. Og så konverterer jeg til MP3 i etterkant. FLAC støtter metadata, forøvrig.

Lenke til kommentar

 

 

Prøv dbPowerAmp; den spør flere kilder og burde treffe bedre.

 

Takk for tips! Virker ikke dum, og fungerer mye bedre på albumart også. Men når man skal konvertere til mp3, så er høyeste kvalitet estimert til 240kbps. Akkurat her er Windows Media Player bedre, da man kan sette kvalitet opp til 320kbps. Vet ikke hvor stor betydning det nødvendigvis har? Men en annen ting: er det ikke mulig å velge hvor de konverterte filene skal lagres? Fant ikke ut av det i farta. De blir lagret i standard musikk-mappa som følger med Windows. Men jeg skulle gjerne hatt de på ekstern harddisk...

 

Jeg tror ikke du vil høre noe forskjell. Jeg selv ripper alltid til FLAC, da er jeg sikret null kvalitetstap. Og så konverterer jeg til MP3 i etterkant. FLAC støtter metadata, forøvrig.

 

 

Jeg pleier konvertere til .wav og kan høre forskjell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...