Gå til innhold

Hjelp til oppgradeing av gaming pc


Anbefalte innlegg

Hey, trenger litt hjelp med oppgradering av pc'en  :wee:
Siden jeg ikke har følgt med på markedet i det siste så tenkte jeg kanskje dere kunne hjelpe litt med hva som er greit og kjøpe :)

Maskinen min nå er :
 

Case:  Cooler Master HAF 922 Midi Tower

Hovedkort: Asus av noe slag.

Cpu: Intel core i5-2500k 3.30ghz

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 7950 3gb

Strømforsyning: Corsair tx750W

Ram: Crucial BallistiX Sport DDR3 16gb

 

Pris vett jeg ikke helt siden jeg ikke følger med på markedet lenger, så bare og sette sammen noe som kan funke fint sammen til en grei pris.. gjerne under 7 visst mulig, men kan gå over også visst det er nødvendig. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel prøvd å overklokke?

Problemet er du må over 7000 kr for få noe bedre som er verdt prisen.

 

R9 290x på bruktmarkedet er litt bedre på ytelse men støyer noe.

R9 480x er ca samme som du har nå kanskje litt raskere.

 

GTX 1070 eller 1080 er verdt oppgraderingen men prisen er ganske stiv.

Siden du mangler hypertreading vil noen spill gi dårligere ytelse. Men overklokking hjelper noe. Ellers må du nok vurdere i7 7700k eller rysen 7 1700 noe sies at i7 7700k er bedre i spill, men ryzen er bedre på virtualisering og videoredigering\multitasking.

Lenke til kommentar

Har vel spillt BF1, tomb raider og ghost recon i det siste egentlig.. Selvom Ghost recon betaen er dårlig optimalisert så klarer jeg ikke mer en 40-50 fps på low..

Har full HD skjerm ja, men har 2 plugget i.. vett ikke om det krever mye ? Spiller på den ene og har TS osv på den andre.

Lenke til kommentar

En i5-2500k som ikke er overklokket tilsvarer ca i3-7100, hvis du klokker til 4.3-4.5 så vil den tilsvare ca i5-7400. Så du må budsjettere rundt 10.000,- hvis det skal være vits i å oppgradere hele maskina (sjekk Black Refinery i linken til myhken).

 

Det beste valget ville vært å oppgradere skjermkortet til RX480/GTX1060, du får RX480/4GB til 1.990,-

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3770605

 

Og hvis du ikke allerede har det, en SSD som systemdisk.

 

Du kan sette inn et GTX1070 kort i maskina du har nå, men du vil ikke få full pupp på skjermkortet da prosessoren vil bli litt for svak. Hvis du får overklokket til 4.2 - 4.3 vil det hjelpe på. Raskere minne vil også være en fordel, men er ikke så stor vits i å bruke penger på DDR3 nå.

 

Hvis du har planer om å oppgradere resten av maskina om ikke lenge, så kan du kjøpe et GTX1070 nå, og spare opp til oppgradering av resten av maskina senere i år.

 

AMD slipper de nye R7 Ryzen prosessorene sine nå på torsdag, men de vil ligge over ditt budsjett. Så du må evt vente til AMD kommer med R5 prosessorene sin om ikke lenge, og se hva som lønner seg av AMD/Intel da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...