Gå til innhold

Barbering av hodet


Pms1

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så gjelder det barbering av hodet. Det skal sies, at jeg gjør det, men har noen spørsmål rund det, for det om.

 

Noe av det jeg lurer på, er jo:

 

1: For dere andre som gjør det, gjør dere det vær dag?

2: Er det noe typer barberskum dere syns, er bedre enn andre?

3: Etter barbering, er det noe tørk eller smørrer dere hodet med salve? Jeg bruker pr dags dato, er salve som ofte blir brukt på tattooveringer.

4: Vet at man ikke skal dra høvlen mot hårene, men HALLO, vil jo ha glatt hodet. Og får jo ikke det med å dra med håret. Så det kommer noen kjipe nupper inni mellom. Noen tips, for å unngå de?

 

 

Er sikker flere spørsmål, men var de jeg husket nå.

 

Takk for innspill og tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker bare vanlig elektrisk hårklipper, tar av lengden og durer over hodet og skjegget med den et par-tre ganger i uka.. ser ikke poenget med å bruke høvel, greit at det blir HELT glatt da men det gjør da ikke om det er 1 mm med stubb og du slipper å styre med salve etc. tar ikke mange sekundene, og sånne hårklippere får du for rundt 60,- på ebay med fri frakt. f.eks:

 

http://www.ebay.com/itm/Mens-Electric-Hair-Shaver-Clippers-Razor-Beard-Trimmer-Cutter-Cordless-Comb-/331652274934?hash=item4d38041af6:g:3nsAAOSw9r1V8vwo

 

kjøper du 2 stk så har du, når den ene er slitt ut, kaster du den og kjøper en ny mens du sliter ut den andre, så kan du rotere og har en i reiseveska.

Lenke til kommentar

Har klipper, som jeg peiser over skjegget og hodet, når jeg lar det vokse litt. Men merker det, at jeg er mer komfortabel med å bruke høvel og ha det glatt, enn å ha små stumper. Mye av grunnen, er jo at månen vises mer, med å ha litt stumper, enn å ha det helt glatt. Månen kom frem, litt før planlagt hos meg :(

Lenke til kommentar

Har klipper, som jeg peiser over skjegget og hodet, når jeg lar det vokse litt. Men merker det, at jeg er mer komfortabel med å bruke høvel og ha det glatt, enn å ha små stumper. Mye av grunnen, er jo at månen vises mer, med å ha litt stumper, enn å ha det helt glatt. Månen kom frem, litt før planlagt hos meg :(

 

jeg er ikke så nøye på det, det tar ikke mange sekundene å feie over med elektrisk ... men det er jo såklart individuelt,  er det nyklipt med elektrisk hårklipper så syns da hårstubbene lite, og det er akkuratt langt nok til at du slipper sandpapirfølelsen både i ansikt og på hodet.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Som topic sier, så gjelder det barbering av hodet. Det skal sies, at jeg gjør det, men har noen spørsmål rund det, for det om.

 

Noe av det jeg lurer på, er jo:

 

1: For dere andre som gjør det, gjør dere det vær dag?

Nei, barberer ikke hver dag. Prøver å ta det to ganger i uka, men noen ganger er jeg lat, og da kan det gå over ei uke.

 

2: Er det noe typer barberskum dere syns, er bedre enn andre?

 

Jeg har nylig gått over til DE-høvel, og bruker da barberkost og Proraso barberkrem. Fåes kjøpt hos Barbershop.no. DE-høvel er mye billigere i drift enn Gillette, og når man har lært seg å bruke det, går det raskere. Lettere å rengjøre mellom dragene også.

 

3: Etter barbering, er det noe tørk eller smørrer dere hodet med salve? Jeg bruker pr dags dato, er salve som ofte blir brukt på tattooveringer.

 

Bruker etterbarberingsvann. Ja, svir som faen... i to sekunder.

 

 

4: Vet at man ikke skal dra høvlen mot hårene, men HALLO, vil jo ha glatt hodet. Og får jo ikke det med å dra med håret. Så det kommer noen kjipe nupper inni mellom. Noen tips, for å unngå de?

 

Jeg avslutter alltid med å dra mot hårene slik at det føles glatt alle retninger. Der jeg har tykkest hår drar jeg først med hårene. Når det kommer til nupper, har jeg ikke det problemet. Prøv etterbarberingsvann.

 

Edit: Et tips, ta en kjapp dusj først og bruk varmt vann. Dette myker opp hårene og gjør barberingen lettere.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

Som topic sier, så gjelder det barbering av hodet. Det skal sies, at jeg gjør det, men har noen spørsmål rund det, for det om.

 

Noe av det jeg lurer på, er jo:

 

1: For dere andre som gjør det, gjør dere det vær dag?

Nei, barberer ikke hver dag. Prøver å ta det to ganger i uka, men noen ganger er jeg lat, og da kan det gå over ei uke.

 

2: Er det noe typer barberskum dere syns, er bedre enn andre?

 

Jeg har nylig gått over til DE-høvel, og bruker da barberkost og Proraso barberkrem. Fåes kjøpt hos Barbershop.no. DE-høvel er mye billigere i drift enn Gillette, og når man har lært seg å bruke det, går det raskere. Lettere å rengjøre mellom dragene også.

 

3: Etter barbering, er det noe tørk eller smørrer dere hodet med salve? Jeg bruker pr dags dato, er salve som ofte blir brukt på tattooveringer.

 

Bruker etterbarberingsvann. Ja, svir som faen... i to sekunder.

 

 

4: Vet at man ikke skal dra høvlen mot hårene, men HALLO, vil jo ha glatt hodet. Og får jo ikke det med å dra med håret. Så det kommer noen kjipe nupper inni mellom. Noen tips, for å unngå de?

 

Jeg avslutter alltid med å dra mot hårene slik at det føles glatt alle retninger. Der jeg har tykkest hår drar jeg først med hårene. Når det kommer til nupper, har jeg ikke det problemet. Prøv etterbarberingsvann.

 

Edit: Et tips, ta en kjapp dusj først og bruk varmt vann. Dette myker opp hårene og gjør barberingen lettere.

 

 

1: Er usikker, om jeg har testet hver dag. Er bare det, at jeg fått inntrykket av at det er noen som gjør det. Så lurte på, om det stemmet eller ikke.

 

2: At den er lettere, det vil jeg tro. Men skal ærlig innrømme, at DE.Høvel, er litt skummelt :D Men det frister, det frister veldig. For slik det er nå, så kan jeg bruke en Gillete blad 2 ganger, før jeg må skifte det ut. Og det blir dyrt i lengden.

 

3: Unngår du nuppene, med å bruke etterbarberingsvann? Jeg skylder hodet/ansiktet, med kaldtvann, for å lukke porene. Men innimellom, så kommer de tnupper.

 

4: Ja jeg drar med håret, først, så mot hårene etter på. Og så forfenlige jeg er blitt, så er det ikke skjeldent, at jeg må gå 1-2 ganger på badet, å fin justere litt. Vil at det skal være glatt OVER alt :) Men har en liten snurr, som alltid skaper problemer, og ikke vil bli helt glatt.

 

Begynner i dusjen, vasker lett med shampo, så tar jeg høvel med håret. Så når jeg er ferdige, så tar jeg smørrer inn hodet med barberkrem, så drar mt håret.

 

Leste det i et tips det, så har følgt det siden.

 

Tok håret tidligere i kveld, og nå kjenner jeg at nuppene kommer litt etter litt. Og det irritere meg. Må se om jeg har etterbarberingsvann, eller noe slikt. For dette irritere meg.

Lenke til kommentar

2. Jeg kjøpte 100 DE-blad på eBay for 70 kroner.

 

4. Kjenner meg veldig igjen her.

Jøss, det var ikke ille. Så at de selger 10stk, for 50kr. På den barbershop. Så 100stk for 70kr, er jo et røverkjøp.

 

Hehe, godt at jeg ikke alene der.

 

Smør håve inn med dobbeldusj mens du dusjer og barber deg der. Fungerer ypperlig, aldri hatt noko særlig nypper i håvet. Prøver å barbere hver andre dag, men sklir litt ut innimellom.

Tar litt alovera av og til

 

Forstod jeg deg rett, at du bruker dobbeldusj som barberkrem? Men ja, jeg starter i dusjen, og avslutter foran speilet. Tidligere, så brukte jeg bare vann, når jeg tok hodet. Men oppdaget at hodet ble mindre sårt, når jeg avsluttet med barberskum. Smører alltid salve/krem på, på slutten.

Lenke til kommentar

Jeg er så heldig at dama er frisør så hun går over hodet med høvel ca annenhver uke, bruker maskin til å ta det så kort som mulig først så høvelen tar tettere. Aner derfor ingenting om nupper og med/mot hårene siden hun gjør det  :wee:

 

Bruker Gillette sitt skum mot sensitiv hud og Gillette Blue 2 sin engangs høvel, koster ca 90kr for en 10-pak på Clasohlson.

 

Etter barbering hopper jeg rett i dusjen å bare skyller det av, de få gangene jeg får tørr hud etter dusjen så bruker jeg hvilken som helst fuktighetskrem, men unngå de med parfyme for de svir  :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg er så heldig at dama er frisør så hun går over hodet med høvel ca annenhver uke, bruker maskin til å ta det så kort som mulig først så høvelen tar tettere. Aner derfor ingenting om nupper og med/mot hårene siden hun gjør det  :wee:

 

Bruker Gillette sitt skum mot sensitiv hud og Gillette Blue 2 sin engangs høvel, koster ca 90kr for en 10-pak på Clasohlson.

 

Etter barbering hopper jeg rett i dusjen å bare skyller det av, de få gangene jeg får tørr hud etter dusjen så bruker jeg hvilken som helst fuktighetskrem, men unngå de med parfyme for de svir  :hrm:

 

Ja det er noen som har det, med å ha en kjereste, som er fristør :)

 

Ok, jeg bruker bare maskin, hvis jeg lar håret bli forlangt, mellom vær barbering. Utenom det, så bruker jeg ikke maskin. Som jeg skrev lenger oppe, så har månen kommet et par mange år før til tenkt tid. Så vil ha barbering så ofte som mulig.

 

Skal teste ut den barberskum med sensitv hud, det er nok med på å bidra på at huden skal unngå nupper.

 

Ja det svir godt, når man bruker noe med parfyme :)

Lenke til kommentar

Sitter og googler til jeg blir grønn her. Noen tar å berberer hodet hverdag, andre venter 2-3 dager.

 

Jeg har fått for meg, at å ta det hverdag, vil irritere og gjøre huden på hodet litt sårt.

 

Er det noen som har testet begge deler, som kan komme med en tilbakemelding?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å barbere hver dag å tror det er veldig forskjellig fra person til person, jeg blir veldig tørr men kjenner andre som gjør det hver dag uten problemer.

 

Dama kom med et innspill, å dra høvelen med eller mot hårene har ingenting å si da det er på hodet, bare sideburns/skjegg du ikke skulle gjøre det på :wee:  

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å barbere hver dag å tror det er veldig forskjellig fra person til person, jeg blir veldig tørr men kjenner andre som gjør det hver dag uten problemer.

 

Dama kom med et innspill, å dra høvelen med eller mot hårene har ingenting å si da det er på hodet, bare sideburns/skjegg du ikke skulle gjøre det på :wee:  

Jeg får nesten bare prøve meg frem, om hver dag finker eller ikke.

 

ok, det er faktisk litt greit å vite. Takk for at du delte det :)

 

Det er lurt å ta det ofte på sommeren. Må ha på solkrem, og det er ikke noe særlig å smøre på det med stubber.

Ja det er helt sant, jeg bruker solkrem hver dag om sommeren. Faktisk, så leste jeg en plass, at det er ikke dumt å bruke solkrem hele året. Fuktigheten og beskyttelsen i solkremen, var viktig for huden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...