Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken farge brukes på kjøleveske


pierce007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Om du mangler så mye kjølevæske så har du en lekkasje er sted.

er ikke dette noe som bør/skal etterfylles en eller annen gang?

 

Iallfall ikke på disse bilene. Skal knapt kunne ses en endring i nivået selv etter lang tid.

 

det kommer ikke noe lys på dashbordet, men når jeg jeg åpnet panseret så jeg at det var lite væske igjen. Vet ikke når lampen på dashbordet skal begynne å lyse i så tilfelle

Lenke til kommentar

Ser du litt på dine egne bilder så har du jo svaret du lurte på... Der ligger jo kjølevæske i bunnen.

Ja grønn...

Men hadde jo også noen oppfølgingsspørsmål rundt dette...

 

Noen anbefalte type kjølevæske? Finnes sikkert mange typer her også som alt annet. 

 

Hvis jeg skal ha rød som en annen linket til, hvorfor er da denne grønn?

Lenke til kommentar

 

 

...for lite kjølevæske har også en sammenheng med ingen eller lite varme fra kupevarmeren? Stemmer det? Googlet noe slikt.

Jepp.

 

hmmm....kan verkstedet virkelig ha oversett dette...? De mente jeg måtte bytte kupevifte og motstand. De klarte ikke å finne noen annen feil...

 

Det er jo noe helt annet. Regner med du klarer å høre om en vifte virker eller ei. De er ikke sååå stillegående viften i disse bilene... Men det er helt normalt at styringen til viften må byttes. Ca 100.000KM holder de på disse bilene. Finner kopivare på diverse nettsteder/ebay til en fraksjon av prisen på originaldel, og de varer ikke noe kortere, tvert imot.

Lenke til kommentar

 

Ser du litt på dine egne bilder så har du jo svaret du lurte på... Der ligger jo kjølevæske i bunnen.

Ja grønn...

Men hadde jo også noen oppfølgingsspørsmål rundt dette...

 

Noen anbefalte type kjølevæske? Finnes sikkert mange typer her også som alt annet. 

 

Hvis jeg skal ha rød som en annen linket til, hvorfor er da denne grønn?

 

Har du grønn fra før så kjører du på med grønn. Grønn er helt greit til denne bilen og dens serviceintervall. Rød har gjerne lengre serviceintervall og koster mer i innkjøp.

Lenke til kommentar

 

 

 

...for lite kjølevæske har også en sammenheng med ingen eller lite varme fra kupevarmeren? Stemmer det? Googlet noe slikt.

Jepp.

 

hmmm....kan verkstedet virkelig ha oversett dette...? De mente jeg måtte bytte kupevifte og motstand. De klarte ikke å finne noen annen feil...

 

Det er jo noe helt annet. Regner med du klarer å høre om en vifte virker eller ei. De er ikke sååå stillegående viften i disse bilene... Men det er helt normalt at styringen til viften må byttes. Ca 100.000KM holder de på disse bilene. Finner kopivare på diverse nettsteder/ebay til en fraksjon av prisen på originaldel, og de varer ikke noe kortere, tvert imot.

 

Vifta virker - dvs av og på, og stort sett omgående når bilen starter og blir borte etter noen minutter. Kan komme litt tilbake etterhvert. Spesielt hvis jeg kjører på humpende vei. Når knappen står på 4 kjenner jeg det kommer en svak varme ut. Der må den også stå for at viften skal starte. Kan også høre en svak "rumle?" lyd, men ikke når jeg setter den ned på feks 2.

Forøvrig er ikke bilen kjørt mer enn 64.000 km.

Endret av pierce007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...