Gå til innhold

Nokia svarer på pikselfeil på 6600


asmaan

Anbefalte innlegg

:devil: Nokia er bar et helhvete sett fra min øyne :devil: Jeg har aldri likt nokia, hadde en 3330 en gang, den behandla jeg alltid pent, fram til en dag hvor displayet plutselig var helt sånn blått ;)

 

edit: man har jo angrerett på 2 uker så hvis den har pixelfeil kan du levere den tilbake å si at du ikek ville ha den :)

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaha, så du følger opp hver enkelt kunde du altså?

ja faktisk, når man jobbe på en butikk som har bare bedriftskunder og de skal ha hjelp med alt mulig. alt fra å slå den på å sende mail ;D

 

Du gidder ikke å fortelle meg hvor du jobber? :dribble:

 

Commit (=

Endret av Errae
Lenke til kommentar

 

edit: man har jo angrerett på 2 uker så hvis den har pixelfeil kan du levere den tilbake å si at du ikek ville ha den :)

man har ikke angrerett hvis man har kjøpt den i butikk!

 

Angreretten er kun på nettbutikker, og så har man seff 30 dagers angrerett på Lefdal /Elkjøp, men er man så uheldig å ha kjøpt den på en annen butikk, så har man NULL angrerett.

Lenke til kommentar

Vet ike jeg, men døde pixler er jo feil på tlf?

Dette skal jo uansett Nokia ordne!

Hvis ikke hadde jeg gått for et annet merke...

Betale i tusenvis for en B-vare????

Det ville jeg aldri ha godtatt...

PS: Jeg er ikke Nokia hater!

Gidder ikke krangle med noen her...

Mener de fleste merker har gode telefoner, men noe som også er viktig, selv om jeg ikke har spesiell kunnskap om dette, er jo hvor seriøse leverandørene er ang. reparasjon/garanti.

 

HAJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får håpe ingen pikseler død hos meg :devil::devil:

Før jeg kjøpte telefonen for ca. en uke siden spørte jeg to ganger om det var noen kjent feil på N6600 som dem viste om! Dem hadde aldri hatt noen feil på den telefonen! Det er jo bra det :thumbup: jeg vil ikke si hvor jeg kjøpte den men det er i en butikk kjede som er kanske kjent, som selger mange mobiler! så denne feilen burde dem være kjent med! eller ha blitt informert med fra Nokia at det er ingen garanti med 1-2 pixelfeil!

Den kommer dem ikke langt med hos meg :angry::angry:

 

heldig vis har ingen død ennå :devil::devil:

 

Hvorfor dør pixeler?

Har det noe med hvorden man bruker telefonen?

Lenke til kommentar

Bruk den nye kjøpsloven for alt den er verdt! Dere aner ikke hvor mange rettigheter som tilskrives forbrukerne!

 

Har selv jobbet på Lefdal, og husker at det var en pest & plage (for oss selgere) da den nye loven trådte i kraft. Slå en lovsamling i bordet neste gang, dere vil bli forbauset hvor langt dere kommer!

 

PS. Viser til mitt innlegg "Valgets kval". Holdt for første gang en N-6600 i labbene i dag, må si jeg er kjempeimponert! Jeg tror jeg heller mot Nokia (for de av dere som fulgte mitt nevnte innlegg). Maken til porrrno mobiltelefon! Den tar seg LANGT bedre ut i virkeligheten enn på bilder! :dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan finner jeg ut om jeg har døde pixel på min 6600. Fikk den for en uke siden, vet ikke helt hvordan jeg bruker den. Hvor får jeg hentet MP3 spiller til den og program som gjør at en kan filme lengere???

døde pixler ser du ved at de ikke viser fargen skal skal vise.

 

www.my-symbian.com har masse fine programmer du kan kjøpe til mobilen din, deriblant mp3 spiller. 6600 har dog ikke støtte for stereo, så en særdeles fin lytteopplevelse får du nok ikke

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Virker som det er mange Nokia 6600 telefoner med pikselfeil, i omløp. Også jeg, får i løpet av en dag 1 til 2 henvendelser vedrørende dette problemet. Litt freaky, siden også jeg har tenkt å kjøpe denne telefonen.

 

Får satse på det beste. Og eventuelt forhøre meg med forhandler på forkant, hva jeg kan gjøre hvis noe skulle skje. Mulig inngå en avtale if that's in order.

Lenke til kommentar

Nokia kan jo ikke bare bestemme at dette er en feil de ikke gidder å reparere. Omlevering av telefonen kan de nekte å gjøre, da dette ikke er en vesentlig feil. Men reparasjon må de uansett ta på sin kappe om det er en mangel ved telefonen.

Og det bestemmes slik: Forbrukerkjøpsloven om mangler

 

Tingen har en mangel dersom

 

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

 

Man må jo kunne forvente at deler av skjermen ikke skal konke ut etter bare få dager, for ikke å si måneder. LCD er jo en velprøvd teknologi det ikke burde være store problemer med å få gjort riktig.

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

Gå til butikken og krev gratis reparasjon. Fungerer ikke det, klager du saken inn for forbrukerrådet og ser hva de får til.

Lenke til kommentar

Svar til Crazysteps:

Nokia kan jo ikke bare bestemme at dette er en feil de ikke gidder å reparere. Omlevering av telefonen kan de nekte å gjøre, da dette ikke er en vesentlig feil. Men reparasjon må de uansett ta på sin kappe om det er en mangel ved telefonen.

Og det bestemmes slik: Forbrukerkjøpsloven om mangler

 

Det er vel ikke akkurat noe Nokia har tatt ut av luften. Produsenter av større lcd skjermer (til pc). Har operert med samme sak lenge og har tydeligvis retten på sin side siden de ikke har fått pes...

 

Tingen har en mangel dersom

 

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

 

Man må jo kunne forvente at deler av skjermen ikke skal konke ut etter bare få dager, for ikke å si måneder. LCD er jo en velprøvd teknologi det ikke burde være store problemer med å få gjort riktig.

Dette er feil. Døde pixler har alltid vært (og kommer sikkert alltid til å være) et problem med lcd skjermer. Dersom man kjøper en flunkende ny lcd skjerm eller laptop og den har en død pixel første gang den slås på ansees ikke dette som en produksjonsfeil.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...