Gå til innhold

"Eksperiment" dele internett fra mobil til samsung nettbrett (feilet)


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg prøvde akkurat å ta en USB-OTG kabel med micro-USB i ene enden og vanlig USB-Hun i andre enden, og satte en vanlig USB-Han inn i USB-Hun og så var det en micro-USB i andre enden så det ble to micro-USB ender da. Jeg koblet ene enden i min galaxy S5, og andre enden i mitt Samsung galaxy tab 3 Lite SM-T113 nettbrett fordi jeg trodde jeg kunne bruke kablet nett på nettbrettet, men nettbrettet har ikke noe valg for å koble til internett via kabel. Da er jeg glad jeg bare betalte 30 kroner for ethernet-til-microUSB adapter jeg bestilte fra DX.com, den er jo ubrukelig til det formålet da.  :closedeyes: satt nettop og vurderte å kjøpe en ethernet til microUSB adapter til 400 kroner fra elkjøp fordi den fra DX ikke har kommet ennå, men flaks at jeg testet før jeg kjøpte da... :)

 

Så da vet jeg at det ikke fungerer...

 

REDIGERT: Gjorde det samme mellom min Galaxy S5 og mobilt bredbånd router, det går ikke an å bruke kablet nett plugget inn i S5 heller. Så trolig ikke mulig med noen android enhet i det hele tatt.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB tethering funker fint fra telefon til PC for kablet nett. Enheten eksponerer da en USB-funksjon for nettverk som PC'en plukker opp som nettverksenhet. Dette er skrevet over en sånn kobling fra en PC -> telefon -> wifi . Aldri testet det fra Android -> Android.

 

Hvis dette er helt nødvendig så får du det vel til med litt innsats.

http://android.stackexchange.com/questions/19707/can-i-usb-tether-my-android-tablet-to-my-android-phone

 

Ellers støtter jeg å bare kjøre trådløs deling av nettet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...