Gå til innhold

Valg av bærbar pc til ca 8-10.000,- kr


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en bærbar pc til min samboer.

Den brukes som en "semistasjonær" pc på stuebordet til surfing, streaming osv. Lite/ingen spilling.

Kan gjerne være 17" men 15,6" er også ok.

Core i5/i7, SSD minst 256 GB, IPS-skjerm, belyst tastatur, 8GB ram,

Hva er det beste man kan få for ca. 8-10.000,- kr?

 

Har sett på følgende:

 

PC 1
PC 2
PC 3

 

Setter stor pris på om noen kan gi noen kommentarer på disse, evt. foreslå andre aktuelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra spesifikasjonen ser det ut som bare pc1 og pc3 har belyst tastatur. Personlig ville jeg valgt Lenovo over Asus, men det går vel mer på at jeg aldri har likt Asus pcer noe særlig.

Lenovo pcen er også den eneste med ekte PCIe SSD disk, mens de andre kjører vanlig SATAIII hastighet. Ikke det at det betyr ekstremt mye i det virkelige liv.

PC3 har jo større lagring da.

 

Jeg har denne: https://www.komplett.no/product/898920/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-pc-er/lenovo-ideapad-510-156-full-hd-matt , men prosessoren du har valgt på PC1 er jo bedre siden den har fire kjerner.

Lenke til kommentar

Kommer jo faktisk an på bruken. Driver hun med programmer som nyter godt av raskere CPU?

Det og størrelsen på SSD er jo det som drar opp prisen.

PC1 har jo større skjerm, men veier faktisk mindre enn PC3. Men du sier jo at pcen skal være på et bord meste parten av tiden, så da spiller jo ikke det noe rolle.

Batteriet er noe bedre på PC3, men igjen, om den ikke skal primært brukes koblet fra strøm, spiller jo ikke det noe rolle.

 

Utover det er det vel ingen flere fordeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...