Gå til innhold

High res texture pack og PS4 PRO-støtte kommer til Fallout 4


Anbefalte innlegg

http://www.gamereactor.no/nyheter/508873/Fallout+4+vil+se+fantastisk+ut+pa+PC+og+PS4+neste+uke/

 

 

I oktober kunne Bethesda fortelle at mod-støtte ville komme til Playstation 4-utgaven av Fallout 4om kort tid, samtidig som at spillet ville få Playstation 4 Pro-støtte. Førstnevnte har vært der en stund allerede, men nå har tiden kommet for sistnevnte også. Det er heller ikke den eneste utgaven som får snadder neste uke.

Den kommende oppdateringen vil nemlig ikke bare la deg spille med en bildeoppløsning på 1440p om har har PS4 Pro, men også bedre bedre innlasting av miljøer, lenger sikt, og godrays.

PC-spillere får også mulighet til å spille en penere versjon med den gratis "High Resolution Texture Pack". Her lønner det seg dog å ha en svært kraftig PC. Faktisk så sterk at du har et videokort som ikke finnes på markedet enda:

Anbefalt
• OS: Windows 7/8/10 (64-bit)
• Prosessor: Intel Core i7-5820K eller bedre
• Videokort: GTX 1080 8GB/AMD Radeon RX 490 8GB (ikke i butikkene enda)
• RAM: 8GB+

Som om det ikke var nok vil moddere på alle plattformer få nytt innhold å leke med. Nærmere detaljer om dette kommer neste uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Merkelig at man må ha en PC til 20.000 for å spille noe som går greit på en konsoll til 4.000,-. Noe fishy der.

Du må ikkje spille med alt på ultra. Dog det føles bedre :p

 

Så FO4 1440P som skal kjøre på PS4 Pro vil kreve ultra PC for å kjøre very high-ultra? Hva kjører den da på Pro til 3-4000,-?

Lenke til kommentar

 

Merkelig at man må ha en PC til 20.000 for å spille noe som går greit på en konsoll til 4.000,-. Noe fishy der.

 

Du må ikke. Du kan. Det er en forskjell der.

 

Aha, så da vet du hvilket nivå jeg må legge meg på av hardware (total kostnad) for å spille den nye pakken i 1440P og High som jeg ant. tipper at PS4 Pro vil ligge på? Vis meg forskjellen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Merkelig at man må ha en PC til 20.000 for å spille noe som går greit på en konsoll til 4.000,-. Noe fishy der.

Du må ikkje spille med alt på ultra. Dog det føles bedre :p

 

Så FO4 1440P som skal kjøre på PS4 Pro vil kreve ultra PC for å kjøre very high-ultra? Hva kjører den da på Pro til 3-4000,-?

 

FO4 på high og ultra i 1440P krever ikke ultra pc, og Pro kjører vel spillet på low-medium settings. Men selvfølgelig den fornuftige personen kjøper det på PS4, den som interesser seg for den beste opplevelsen kjøper en ordentlig pc og spiller det på den. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

1440P low-medium på Pro? Hmm k.

Jeg vil tippe det. Og de specsa for pc er jo bare om man vil kjøre det på full guffe med de nye super teksturene. F4 ser jo allerede ganske bra ut på ultra i 4K. Savner bare HDR på PC utgaven
Lenke til kommentar

Joda, jeg har bare vanskelig for å tro at man faktisk trenger en 5820 og 1080 for å kjøre pakken på vhigh/ultra i 1440P.

Jeg kjørte nemlig FO4 i 1440P og et tonn av 2k/4K texturemods samt en haug av lyd, vær, generelle grafikkmods osv. på en i7-920/GTX970 helt uten problemer for over 1 år siden.

Tweaket shitten ut av FO4 over 150timer gameplay.

 

Så jeg lurer veldig på hva de har gjort med FO4 1440P som skal kreve en PC med 5820/1080. ;)

 

Jeg lukter en "Oh man, this is gonna be so good your gonna need the craziest PC in the world to run it!" kinda hype.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Joda, jeg har bare vanskelig for å tro at man faktisk trenger en 5820 og 1080 for å kjøre pakken på vhigh/ultra i 1440P.

Jeg kjørte nemlig FO4 i 1440P og et tonn av 2k/4K texturemods samt en haug av lyd, vær, generelle grafikkmods osv. på en i7-920/GTX970 helt uten problemer for over 1 år siden.

Tweaket shitten ut av FO4 over 150timer gameplay.

 

Så jeg lurer veldig på hva de har gjort med FO4 1440P som skal kreve en PC med 5820/1080. ;)

 

Jeg lukter en "Oh man, this is gonna be so good your gonna need the craziest PC in the world to run it!" kinda hype.

 

Det står vel at det er "recomended". Det står jo ikkje at det KREVER 5820/1080. En forskjell der. Skal si du er opptatt av dette da :p

 

Man kan jo få spillet til å kreve mye om man vil, og man kan tweake spillet slik at det går vesentlig lettere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det har de heller aldri sagt. Det de har nevnt er anbefalt maskinvare for å skulle spille med den nye teksturpakken som kommer. Dagens FO4 kan fint spilles 1440P eller høyere uten 1080 og I7. Jeg spiller jo selv FO4 i 2160P i dag uten noen nevneverdige problemer. 1440P oppløsningen er ment for PS4 Pro, ikke pc :) Jeg tror du blander litt mye nå og ser på pc kravet med 1080 som en okse ser på en rød klut :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja, PS4 Pro får vel bare høyere oppløsning og bedre view distance samt litt bedre lys settings i mangel av et bedre ord. 
Ifølge Bethesda selv 

Beginning next week, Fallout 4’s Update 1.9 on PlayStation 4 adds support for the power of the PlayStation 4 Pro console. The update provides enhanced lighting and graphic features, including:

  • Native 1440p resolution
  • Enhanced draw distance for trees, grass, objects and NPCs
  • Enhanced Godray effects
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...