Gå til innhold

Nioh-tråden! Et samlingssted for alle Oni-slaktende samuraier.


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er dette tråden for å diskutere nyheter, strategier, løst og fast rundt Nioh, Team Ninja's nye Souls-lignende samurai spill.

 

Grunnet likhetene med Souls-spillene antar jeg det kan bli en del diskusjon rundt bossfights, builds og lignende. Da er det greit å ha et samlet sted å diskutere dette. Bare husk en hyggelig tone og fornuftig bruk av spoilere, da det er både historie og hemmeligheter i spillet som sikkert ikke alle ønsker å få vite på forhånd. ;)

 

Avtal gjerne co-op med andre, eller PvP runder når den oppdateringen kommer i fremtiden.

 

Diskuter i vei! :)

 

Der er mye rart å sette seg inn i i Nioh, det la jeg godt merke til selv, men her er en fin guide som kanskje kan hjelpe litt i starten. http://www.polygon.com/nioh-guide/2017/2/3/14472566/beginners-tips-tricks-help-stances-weapons-armor-shrine-stats-leveling-kodoma-skill-prestige-ki

 

 

 

PS: Hvis det er noen videoer, linker eller informasjon dere tenker burde settes i førstepost så er tips hjertelig velkomne.

Endret av Rider of Reason
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste er mye verre, bare som en advarsel. :p

 

Hvilken våpentype er det dere primært bruker da? Selv går jeg mest med dual katana

 

Syntes ikke den var så ille, men har hatt trening fra før :)

 

Jeg valgte Katana og Dual katana i starten. Kommer til å prøve å mestre alle etterhvert. Dog øks/hammer, kommer jeg nok til å bruke minst tid på, er ikke så fan av sånne våpen.

 

Awesome spill!!

Lenke til kommentar

 

Jeg valgte Katana og Dual katana i starten. Kommer til å prøve å mestre alle etterhvert. Dog øks/hammer, kommer jeg nok til å bruke minst tid på, er ikke så fan av sånne våpen.

 

Awesome spill!!

 

Nice. Jeg føler det samme, angrepene går så tregt at jeg føler meg sårbar. :p Må nok bruke alle etter hvert ja, skal i alle fall prøve å oppnå alle titler. Og leter en del rundt for å finne alle Kodama.

 

Spillet er awesome ja, og jeg merker at det blir gradvis morsomere etter hvert som jeg lærer meg mer av mekanikkene, som hvordan man crafter, elemental buffs og effektiv bruk av stances. :)

 

 

Shitfuck, er ett kusehår unna å kjøpe dette etter å ha lest hva dere skriver!

Når det er sagt så ble bloodborne og dark souls akkurat hakket for utilgivelig for meg. Har ikke tid til å game nok til å bli hardcoregod i vanskelige spill lenger føler jeg.

Forstår deg godt, jeg har egentlig ikke tid heller, og det er så mange bra spill jeg vil spille fremover. Tror nok aldri jeg vil bli god nok til å kalle meg god i spillet, akkurat som jeg ikke er god i Souls, men god nok til å nyte spillet føler jeg er oppnåelig. Føler også at Nioh er enklere å nyte uten å være veldig god, enn det Souls er, da det er mye mer rundt selve kampene og bossene, mer direkte historieformidling. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehehe, nei, ikke i nærheten. Bruker lang tid, prøver å få med meg alle titles. Også er det items da, så ekstremt mye items. Jeg har fått for vane fra rollespill, at jeg samler på alt jeg plukker opp, oh i Nioh så utgjør det veldig mange ting, noe som igjen fører til at jeg bruker mye tid på inventory management for å finne ut hva jeg skal gjøre med alt jeg har samlet med meg.

 

Brukte et par timer i går på å sortere gjennom tingene mine for å se hva jeg kan selge, hva jeg skal disassemble, hva jeg bruker som oppgraderingsmateriale, og hva jeg skal ta vare på. Tar tid. :p

 

 

Har over halvparten av titles nå så langt, brukt litt tid på å ta bosser 5 ganger, og med no damage, det krever en del forsøk, spesielt for no damage. Synes alle bossene er vanskelige på sin måte, men med mye øvelse og fokus så blir de lettere og lettere. Det er allikevel fort gjort å ha en liten feiltiming av angrep eller unnvikelse som ender med at man tar skade.

 

Er det forresten andre med meg som misliker baner med vann? Føler over halvparten av tilfellene hvor jeg dør er at jeg ikke følger 100% med og løper i et skjult hull, eller i kampens hete og smale område, uforvarende dodger utfor en kant. Det skjedde en del ganger på Umi-Bozu banen. :p

 

Noen som har funnet en god forståelse av familirty å oppgradering av våpen. Bruker 2 handed swords for d meste , men hvordan er det man lager et brae sverd av ingots å materials å forskjellig ?

Familiarity gjør våpnene dine sterkere, oppgraderer enkelte effekter våpenet har, og hvis noen av disse effektene har symbolet for inheriting (grå pilaktig symbol), så kan du bruke det våpenet som material og gi den arvelige effekten til et annet våpen av samme type, via Soul Matching.

 

Soul Matching kan du også bruke et våpen, eller et stykke rustning, og oppgradere lvl på utstyret, ved å bruke et annet utstyr med det ønskede lvl som material. Desverre jo høyere opp i level utstyret kommer, jo mer avsindige mengder gull koster det. :(

 

Ved Forging så må du først og fremst ha schematics for våpenet eller rustningen du ønsker å lage. Dernest må du ha materialer. Disse kan du skaffe ved å disassemle utstyr du ikke har bruk for, og også ved å oppgradere i Forging, da bruker du flere materialer av lav kvalitet til å gjøre om til en av høyere kvalitet, og husk, jo større andel av materialene som er av høyeste kvalitet jo mer sannsynlig er det at utstyret vil bli av høy kvalitet (høyere kvalitet betyr flere tilgjengelige effekter).

 

Reforging er stedet der du kan endre på effekter som utstyr har. For eksempel hvis du har en rustning du synes er bra, men ønsker at den hadde andre effekter, da kan du endre det der. Desverre så er det helt tilfeldig hva effekten endres til, så du kan måtte prøve flere ganger.

 

Til slutt Refashion, den er ganske enkelt bare å endre utseendet på utstyret ditt. Hvis du har utstyr du er fornøyd med stats på, men ikke like hvordan den ser ut, da kan du endre til et annet utstyrutseende som du har, eller har hatt i inventory.

 

Håper det oppklarte litt av dette, litt innvikede systemet. :) Muligens har du funnet det ut selv allerede. :p

Lenke til kommentar

Arg, jeg må si jeg misliker brettet med smale platåer og giftrøyk i andre området. Kom meg endelig til bossen i går, men ga raskt opp da jeg ikke skjønte hvordan man skal få tatt hodet uten at han klyper deg. Skal prøve igjen med ny giv i kveld. Satt lenge på gjerdet med dette spillet, men må si det er fullt fortjent alt skrytet det har fått!

Lenke til kommentar

Hehehe, min nemesis så langt er banen etter den der, hvor jeg så ofte falt utfor en kant. :p

 

Tips for å komme gjennom den banen, i tilfelle du ikke har funnet det ut allerede selv

Der er noen steiner der som spyr ut giftrøyken. Ødelegg dem så forsvinner giften også. Det er også små vifter der som du kan sveive i gang og midlertidig fjerner giften, men det har du helt sikkert oppdaget.

 

 

Bossen du ikke angripe hodet på, den tar bare mer skade der. Mye tryggere å angripe bakdelen. Ønsker du hjelp er det bare å si fra, jeg, og sikkert andre her som har kommet enda lengre enn meg, er villig til å hjelpe. Ellers så har så og si alle randoms jeg har tilkalt vært greie og behjelpelige. :)

 

Akkurat nå i spillet er jeg liiite bitte grann nervøs, siden jeg går rundt med ca 900k Amrita. Kanskje lurt å bruke før jeg tar dumme sjanser og mister dem. :p

Lenke til kommentar

 

Der er noen steiner der som spyr ut giftrøyken. Ødelegg dem så forsvinner giften også. Det er også små vifter der som du kan sveive i gang og midlertidig fjerner giften, men det har du helt sikkert oppdaget.

 

Bossen du ikke angripe hodet på, den tar bare mer skade der. Mye tryggere å angripe bakdelen.

 

 

Legger svaret skjult så slipper jeg å spoile noe.

 

 

Giften er egentlig ikke så stort problem da jeg har høy beskyttelse mot det og godt med antidote. Får tatt bossen til alle delene av han sprer seg, men slet med å komme meg unna angrepene hans og samtidig komme nært nok innpå at jeg fikk gjort noe skade etter det.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...