Gå til innhold

En ting du har lurt på lenge! [Spørr her]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lurt på lenge når det gjelder auksjon. Hvorfor må han som preker snakke så sinnsykt fort? Det er både svært tungt og slitsomt for meg å følge med. Aldri forstått meg på akkurat det der. :hmm:

 

Det kalles gjerne "auction chant", og det har faktisk en tiltenkt effekt.

 

Den raske snakkingen og repeteringen av ord er ment som en slags "hypnotisering" av de som følger med på auksjonen, samt at det gir et preg av tidsnød, hvor man føler seg presset til å gi bud.

 

Målet er selvfølgelig å både gjøre auksjonen mer spennende, samt å få inn så mange bud som mulig.

Lenke til kommentar

 

En ting jeg har lurt på lenge når det gjelder auksjon. Hvorfor må han som preker snakke så sinnsykt fort? Det er både svært tungt og slitsomt for meg å følge med. Aldri forstått meg på akkurat det der. :hmm:

 

Det kalles gjerne "auction chant", og det har faktisk en tiltenkt effekt.

 

Den raske snakkingen og repeteringen av ord er ment som en slags "hypnotisering" av de som følger med på auksjonen, samt at det gir et preg av tidsnød, hvor man føler seg presset til å gi bud.

 

Målet er selvfølgelig å både gjøre auksjonen mer spennende, samt å få inn så mange bud som mulig.

 

I å snakke ekstremt fort blir ikke så spennende for meg. Jeg personlig må bruke ekstremt mye energi for å konsentrere meg på akkurat det, det liker jeg ikke. :confused: Kanskje der det ligger at jeg aldri har likt auksjon.  :hmm: 

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...