Gå til innhold

Progressive web-apper blir enda dypere integrert i Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor må man i det hele tatt ha apper for ting som kan gjøres på en vanlig web-side?

Men er ikke en webapp en vanlig nettside da?

Jo, og sånn sett en bra ting. Tror Lars-Erik stilte spørsmålet i forhold til tradisjonelle apper.

 

 

 

Kanskje? Eller kanskje han stilte spørsmålet i forhold til web-apper som artikkelen handler om?

Lenke til kommentar

Hvorfor må man i det hele tatt ha apper for ting som kan gjøres på en vanlig web-side?

 

Er en evig diskusjon det der, men fra min verden handler det først og fremst om ytelse (webapper lugger), muligheter (på native kan man gjøre "alt") og distribusjon ("oppdage nye apps", og til de som ikke forholder seg til nettleser og URL-er).

Lenke til kommentar

Ingen problem å lage webapplikasjoner som køyrer med 60 fps på ein 5 år gamale telefon.

Poblemet er at folk ikkje gidder å lære seg vanlig html, css og javascript og bruker tid på performance katatrofer som Angular, React osv.

 

Du hevder det er teoretisk mulig å lage en hvilken-som-helst-hit-app om til en webapp, med samme ytelse? Gitt at det var tilfelle da, hvorfor skjer dette ikke? Fordi folk ikke gidder lære seg html, css og js?

 

Hvorfor lager ikke Snapchat bare en webapp? Hvorfor gikk Facebook bort fra webapp til native? Google er jo ei "websjappe", hvorfor lager de da native apps til "konkurrerende plattform iOS"?

Lenke til kommentar

Hvorfor lager ikke Snapchat bare en webapp? Hvorfor gikk Facebook bort fra webapp til native? Google er jo ei "websjappe", hvorfor lager de da native apps til "konkurrerende plattform iOS"?

 

Fordi man fremdeles har litt mer kontroll via en app. Personlig tror jeg det kun er et tidsspørsmål før webapp og native blir enda likere og at native til slutt blir borte. Det er en naturlig utvikling og har sett at webapps har blitt nær perfekt (men ikke helt). Native apps er veldig dyre å lage og tungvint/dyrt å vedlikeholde. Jeg gir native apps maks to år til å leve.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor lager ikke Snapchat bare en webapp? Hvorfor gikk Facebook bort fra webapp til native? Google er jo ei "websjappe", hvorfor lager de da native apps til "konkurrerende plattform iOS"?

Fordi man fremdeles har litt mer kontroll via en app. Personlig tror jeg det kun er et tidsspørsmål før webapp og native blir enda likere og at native til slutt blir borte. Det er en naturlig utvikling og har sett at webapps har blitt nær perfekt (men ikke helt). Native apps er veldig dyre å lage og tungvint/dyrt å vedlikeholde. Jeg gir native apps maks to år til å leve.

 

 

Nåja, jeg bruker enda "https://m.facebook.com"og den er like fin som appen. Og raskere.

Til meldinger bruker jeg "Facebook Messanger Lite" (må lastes ned fra en app-mirror da de ikke viser den i Norge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...