Gå til innhold

Hvilken type slalomski burde en velge?


Tangier

Anbefalte innlegg

Litt om meg selv. Gutt, 28, (burde vel kanskje kalt meg mann, men det høres så jævla voksent ut.)

Har stått på snowboard siste 15 år, har aldri prøvd noen form for slalomski, men skjønner at det er mye å velge i.

Står relativt lite, 1 eller 2 helger i året. Har aldri vært noe god, og blir ikke noe bedre med tanke på at jeg står så sjelden. Begynner å bli lei av immobiliteten man har på brett i forhold til de på ski, i tillegg til at jeg tror det er vanskeligere. Liker meg best i snowboardparken når jeg først står, prøver meg på de små og middels størrelse hoppene/boksene. Er ikke like interessert i å stå rett ned som mange gjør.

Jeg har basis langrenn-skiferdigheter, men har bare hatt ski på beina 2-3 ganger siste 10-12 åra, vet ikke hvor vanskelig det blir å lære seg å bruke alpinski.

 

Jeg kommer nok til å savne de komfortable snowboardskoa på afterskien, men noe må man vel ofre.

 

Uansett, jeg aner ikke hva man skal velge av ski, trenger noe jeg kan hoppe litt med, og som ikke er vanskelig å bruke. Vet ikke engang hva det er å velge mellom, har hørt om twin-tip og carving, fins vanlige slalomski lenger en gang?

 

Kommer nok til å lete på finn eller outlets etter noe billig som jeg kan ha de neste 10 åra.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...