Selvaag Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Hei Skal legge netverk mellom 2 hus...skal ha ca 60-70 m kabel... Går det da med denne + en hageslagen utenpå? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...32&GrpID=7&s=pl
Goebbels Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 sparer du ikke deg selv for mye trøbbel (kanksje ikke kroner) med å få deg trådløst utstyr i stedet.. kjipt at ftp'n går til helvette fordi nabo'n måker snø..
Selvaag Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Skrevet 1. desember 2003 hehe....kanskje det...men uansett, går det forslaget jeg hadde... Trådløst er treigere. Mvh.
Boralis Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Vil tro det går greit, har selv en kabel på 96 m som vi prøvde mellom 2 pcèr uten problemer.
bleidd Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Dette skulle vel gå fint. Men det blir vel ikke lett å tre 60 m kabel gjennom en hageslange? Eller er det bare jeg som tenker litt feil nå..? Kan jo selvfølgelig ta det i 5-meters biter og teipe sammen eller noe da.
Selvaag Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Skrevet 1. desember 2003 nja...kan verte et lite problem det ja...menmen... luft trykk da?..samma det..finne jeg sikkert ut av..men dere trur det funker hele vinteren?...hehe;) Mvh.
sjefen_ Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 bare å stappe i en ende deg, den er vel såpass stiv at det duger?
pgdx Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Hvis du har en Cat5E kabel så rekker den minst 150 meter med 100mbit!
tag1 Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Alternativ er det kansje mulig å legge luftstrekk? 4mm platbelagt wire + strekkfisk for stramming. fest kabel til denne med strips.
Arctic Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Jeg lover deg, du får ikke noe lang ledning inn i en hageslange, naturligvis med trekktråd. For stor friksjon.
JohndoeMAKT Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Jeg og fatter'n gjorde et par forsøk på "TP-gjennom-hageslange" leken. Vi snakker 50 meter hageslange. Forsøk #1: Hageslange i stua i store sirkler. Greide ca 10 meter. Forsøk #2: Hageslange fra garasjen og nedover veien. (det regnet) Greide ca 15 meter. Forsøk #3: Blandet 0.5l vann med 2-3dl Zalo og med trakt sendte den tykke blandingen inn i slangen. Greide ca 25 meter. Forsøk #4: Kappet slange i 20, 18 og 12 meter. Fungerte flott. Ikke mange dagene før jeg får "breiband" jeg også. Radiolink tror jeg de kaller det, og jeg er sikker på at vi snakker loss+ping her, men det er bedre enn ISDN.
surremikkel Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Teflonbelagt utendørs installasjonskabel er vel det som er tingen her. Koster ca. 10-12 kroner pr. meter. En slik kabel er fyllt med ett fettstoff som gjør at det ikke er noe umiddelbart problem selv om det skulle gå noen hull på kabelen her og der. Anbefales! informasjon om kabel
rvenes Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Eg og naboen har ein kabel i mellom oss... Den er 150 meter lang. Den virka fint det første året, men den fikk litt masse juling no i det siste, den ligger igjennom ei stikkrenne som det er MASSE vann i om vintern, men den lever! Måtte ei stund kjøyre på 10 mbit, men vi fiksa der han var dårligst og skjøyte kabelen , og satte ein switch i mellom så nå går det som det suser! Koster jo ikkje all verden med kabel da. (billig switcher duger fint, kjøpte ein til 2-300 kroner og satte i mellom)
Selvaag Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Skrevet 2. desember 2003 ok....takk for alt...men du som nevnte dette med vatnet... Jeg har planer om å bruke en hageslange...da får jeg vell ikke problemer med kulde og vatn og sann?... Mvh.
fomlepung Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 60 meter går bra vet du! Meg og naboen sitter i LAN og har en 80 meter TP kabel oss i mellom! Fungerer strålende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå