Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ITavisens speedometer: Hva er normale hastigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ADSL i dag, og har en mistanke om at jeg får "litt mer enn jeg betaler for" :dribble:

1024Kbit skal jeg egentlig ha, men speedometeret måler i gjennomsnitt 1620kbps. Nedlastinger kommer opp i ca 220Kbps.

Hva er normalt for en 1024 linje?

Hva er normalt for en 2048 linje?

Jeg får ca 35ms i ping mot vg.no. Det er vel kanskje litt mye? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en 1024-linje skal du normalt få mellom 1000 og 1100 kbit/s og ca 128kB/s. Doble begge tallene for 2048-linje. Så du er nok bare en veldig heldig person :)

Btw - 220kB/s i nedlastninger tilsier at du har en 1760kbit/s linje :)

Endret av Blib
Skrevet

220 kB/s på en 1024 var ganske greit ja..Jeg betaler for 1536 og får rundt om 1550..Tenker du har ADSL fra telenor eller? Jeg har VDSL fra dem og får like råtten ping tid som du. 37ms til vg.no :/ menmen..Går jo raskt å laste ned :D

Skrevet

Jeg får rett over 2000 kbit med mitt Delta-abo fra NGT, og jeg makser ut på ca 240-250kBps med ftp mot NTNU eller SUNET, så jeg får litt mindre enn hva jeg betaler for. :/

*kaldkvele siDDIs i rødglødende misunnelsesvrede* ;)

Skrevet (endret)
samme hos meg, betaler for 10mbit linje og får 35mbit linje

betaler for 10 får 46

Endret av cof
Skrevet
samme hos meg, betaler for 10mbit linje og får 35mbit linje

35Mbit i download? Fikk "bare" rundt 17Mbit jeg. Eneste som er litt dumt er at jeg ikke har fått egen IP mot nettet enda, de samkjører alle abonnenter i sentralen på én IP intill videre :( Håper lyse får fikset dette snart så jeg får opp FTP'en igjen.

du får ikkje eigen ip utenom om du bestiller det

koster 12.50kr i månaden og lyse fikser det på ein halv time

snakk om billig og service på å få statisk ip!!!!

Skrevet

Speedometeret skulle tatt større hensyn til oss på raske linjer. Når hele testen er over på under et sekund, blir feilmarginene svært store.

Jeg er forresten på en 10mbit (?)-(skole)linje og får ca 8800 kbit/s i overføring for øyeblikket.

Skrevet (endret)

Jeg har Charlie 1350 fra NGT og i routeren står det 1664kbit (tror det står det hos alle). Litt ekstra hastighet skader ikke :) Fra 18. august til 18. november hadde jeg 2312kbit og det var nice :D (høyere hastighet de tre første månedene)

Jeg får 134 i ping nå når jeg laster ned for fullt :)

Endret av Nostradamus
Skrevet

Tja, var det noen flere som hadde lyst å svare på noe som hadde med spørsmålene mine å gjøre?

Jeg lurte på om 35ms i ping var bra eller dårlig for en som har ADSL 1024kbit? (selv om jeg tydeligvis har litt raskere enn det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...