Gå til innhold

Kjøp av møbler - Er det noen clues til kvalitet og verdi?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Holder på å kjøper møbler og kjenner litt at beslutningsangsten min er i hundre når jeg skal kjøpe så dyre ting.

 

Jeg er helt grønn på møbler, men vil tro at jeg er generelt fornuftig som forbruker. Spørsmålet mitt er da om dere har noen innspill når det kommer til kvalitet og verdi på møbler. Jeg har kjøpt seng fra Ikea, og er generelt nokså fornøyd med kvaliteten på "dyrere" Ikea-møbler. I dag var jeg innom en tur på Skeidar og Coop Obs bygg, og fant noen nedsatte hjørnesofaer fra Hjellegjerde og Optima, men disse navnene sier meg veldig lite.

 

Har dere noen tips til trygge kjøp? Jeg regner med at mangel på garanti kan være en god indikator, men da er det jo Ikea som slår best ut med 15 år på sine sofaer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt på finn.no samt Ikea er det jeg selv har erfaring med. Seng fra Ikea som har holdt godt enn så lenge. Gammel sofa som jeg fikk på finn.no for 500kr når jeg henta selv. Men i forhold til hvilke merker/produsenter som eventuelt er bedre enn andre har jeg ingen formening om. Men man kan gjøre veldig gode bruktkjøp dersom man har litt tid til å lete og spesielt hvis man har anledning til å hente selv.

Lenke til kommentar

Bruktkjøp er en god idé, men da sitter jeg jo egentlig i samme smørja, bare minus en garantert reklamasjon (?). Hadde det vært snakk om et par tusenlapper så kunne jeg jo selvsagt bare prøvd meg frem, men akkurat på sofa så har jeg satt et budsjett på i underkant av 10000.

 

Utvalget her i området er dessuten litt.. labert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...