Gå til innhold

Statoil ville spare nær 170 millioner kroner på nattarbeid. Da sa myndighetene nei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke ekstreme risikoer er det i forbindelse med nattarbeid som ikke er der på dagtid? Og er dette risikoer man ikke finner på land ved nattarbeid?

 

Den første kommentaren handler helt klart ikke om nattarbeid. Det er sutring om alle ansatte offshore. Så må du gjerne fortelle meg hvilke landjobber som er plassert oppå enorme mengder svært brennbar gass, uten mulighet til å holde seg unna risikoen mens en sover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, det er du helt klart. Du forventer å få verdiene fra olja servert av folk som må jobbe under ekstrem risiko.

Hvilke ekstreme risikoer er det i forbindelse med nattarbeid som ikke er der på dagtid? Og er dette risikoer man ikke finner på land ved nattarbeid?

På grunn av WOCL - Window Of Circadian Low.

En biologisk definert tid fra kl. 0200-0600 der den menneskelige hjerne fungerer svært dårlig. En periode om natten der vi er kodet til å sove.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den første kommentaren handler helt klart ikke om nattarbeid. Det er sutring om alle ansatte offshore. Så må du gjerne fortelle meg hvilke landjobber som er plassert oppå enorme mengder svært brennbar gass, uten mulighet til å holde seg unna risikoen mens en sover.

Jeg bryr meg nada om den første kommentaren. Jeg var bare nysgjerrig på om det faktisk var noen reelle farer ute å gå på nattestid på en plattform som ikke er tilstede på dagtid.

 

Denne gassen er vel der 24/7, og den er vel ikke mer eksplosiv på nattestid..

Lenke til kommentar

Denne gassen er vel der 24/7, og den er vel ikke mer eksplosiv på nattestid..

 

At folk ligger og sover gir lengre reaksjonstid. Derfor er det kjekt å ikke drive med for mye aktiviteter om natta. Den første kommentaren er viktig uansett om du bryr deg om den eller ei. Den danner premisset for tråden og kan ikke ses bort fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...