Gå til innhold

Hjelp til valg av nytt anlegg


Anbefalte innlegg

Hei.

Flytter inn i ny leilighet 10 februar.

Samboeren har vært å målt litt, og funnet ut at vi ikke får plass til anlegget vi har nå (til hennes glede :p ).

Trenger derfor noe som tar mindre plass..

Pr dags dato er det en pre-amp, PA forsterker (ca. 2x 1000W, i følge manualen er det 3000W max), og 2x Xelent Y35 (dobbel 12", 12" diskant horn og 2x mellomtone diskanter).

Låter forsåvidt veldig greit, men hjelper lite når man ikke får plass.

 

Vurderer å gå over til lydplanke med aktiv subb, men vil liksom ikke ofre for mye lyd heller :p

 

Noen gode forslag her?

Evt er jo surround en mulighet.. men egentlig aldri hatt helt sansen for det.

 

Budsjett har jeg ikke helt tenkt på enda, men vurderer jo å selge det jeg har nå.. evt leie det ut for å kunne tjene noen ekstra kr på det :p

 

*edit*

Kan jo legge til at jeg kjører lyden analogt, og pre amp brukes kun for justering av bass og diskant.

Volume og inngangsvalg styres fra tv.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom over Samsung HW-K660 på tilbud hos komplett, koster egentlig ca 5500, men er på tilbud i helga til 3333kr.. så tar jeg sjansen på at det er et greit kjøp.

Syns subb virka noe liten.. men mye har vel skjedd med teknologien dem siste årene.

Og skulle man ønske 5.1 oppsett, kan det enkelt bygges ut med 2 trådløse bak-høyttalere.

Andre positive ting var trådløs tilkobling via både BT og WLAN.. Så man slipper å slå på tv for å f.eks spille av fra spotify :)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Mottok min igår, men flytter ikke før 10. feb, så venter nok til det med å koble den opp.

Akkurat nå kjører jeg på et Creative 2.1 pc høyttaler sett, og det fungerer faktisk greit nok :p
Ikke noe kraftige greier.. men mye betong i denne leiligheten, så det meste gir litt trøkk her.

Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med det jeg har brukt frem til nå men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...