Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Tjene penger på nett som mindereårig.


Reinarrr

Anbefalte innlegg

Jeg har laget bots som automatiserer kjøp og salg av virtuelle gjenstander i spill. Hver av botsene tjener opp virtuelle gjenstander/penger 24/7. Jeg har nå en del bots som gir meg en pen fortjeneste om dagen, (i spillrediger).

 

Jeg har en bitcoin konto satt opp til eventuelt salg.

 

Er det lovlig og bedrive automatisk kjøp/salg av virtuelle gjenstander på denne måten. Det er et brudd på TOS, men kan vel umulig få juridiske følger?

(Var en rettsak i Tyskland mellom spillutvikler og botutvikler der botutvikleren vant)

Endret av Reinarrr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Kjøp og salg av Bitcoin er skattepliktig omsetning, og skal innberettes på selvangivelsen som sådan. Bitcoins er verdier, selv om de ikke er "ekte penger".

 

- Brudd på TOS kan føre til søksmål hvor fortjenesten din kan være gjenstand for erstatningskrav. Du vil ikke kunne påberope deg Bossland-forsvaret som ble benyttet i de tyske rettssakene, fordi du ikke er et upersonlig rettssubjekt.

 

- Basert på aktivitetsnivået ditt kan det være du driver næringsvirksomhet, noe som krever Fylkesmannens samtykke.

 

- I tillegg er handlingene dine muligens straffbare etter straffeloven § 206 (fare for hindring av datasystem).

 

Nå, til de spørsmålene du stilte:

 

- I utgangspunktet er ingenting til hinder for at dine illegale midler overføres til en ordinær bankkonto i ditt navn, men merk at flere norske banker har et kritisk forhold til kunder som driver med Bitcoin.

- Vel, bøter og fengsel er "juridiske følger", det samme er erstatningskrav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...