Gå til innhold

Med disse enhetene skal kommunene revolusjonere helsevesenet. Men Kari er svært skeptisk: – Jeg vil føle meg overvåket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett av problemene med velferdsteknologi er at man putter det meste inn under begrepet fordi det er en måte å få penger til prosjektet sitt. elektronisk lås er ikke egentlig velferdsteknologi. Og det er synd at det blandes da det er veldig nyttig teknologi, men ikke burde blandes med "ekte" velferdsteknologi som har mer problemer i form av overvåkning og personvernhensyn.

 

Det er forskjellige elektroniske låssystemer, flere av de kan man bare bruke til å bare kunne låse opp på angitte tidspunkt og sentralt kan det sendes ut(elektronisk) nødnøkler hvis det er utenfor definert tidsrom.

Lenke til kommentar

Burde bruke mobilteknologi, hvor SIM-kortet lett kan byttes ut til noen andre enn Telenor for nytt anbud om noen år...

 

Har trygghetsalarm i familien, og den er basert på et svinedyrt SIM-kort fra Telenor som koster over kr 100 hver måned. Vet ikke om man kan bare bytte det ut med et prepaid kort fra noen andre, eller om alarmen vil slutte å fungere.

Lenke til kommentar

Leste ikke alt, men jeg kan si at det stemmer at det ikke er bra at pleierne må innom kontoret for å hente nøkkel. Moren til min onkels frue døde fordi de hadde glemt nøkkel og de ikke sparket inn døra...

 

Ytterdører i Norge klarer du som regel ikke å sparke inn. Du må ha en rambukk i stål tung nok til at det må flere menn til for å håndtere den.

Lenke til kommentar

Har alle hjemmehjelpere tilgang til alle pasienter 24/7 eller er dette regulert. Dette med tanke på elektronisk nøkkel.

 

Det må vel bli som i dag at du tar med deg nøkler til de leilighetene du skal besøke. I nødsfall kvitterer du ut nøkkel til kommunens standard nøkkelboks. Noe som gir deg fysisk adgang til alle leiligheter med tjenester. Her kan det være forskjellig løsninger fra kommune til kommune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...