Gå til innhold

4-5" nettbrett


Greehn

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter ett lite nettbrett. Jeg skal ha det med meg i nordsjøen, og hvor jeg jobber har vi ikke lov til å ta med oss nettbrett med plass til simkort. Så det MÅ være uten simkort.

Jeg skal bruke den til youtube, facebook, chat, snapchat, browsing. Lite spilling, evt. enkle spill. Ikke noe tungdrevne 3D spill.. 

 

Jeg har en iPod touch 5th gen idag, den begynner å dra på årene. Så den er veldig treg, og batteriet er tilnærmet ubrukelig.

 

Jeg har funnet to alternativer:

Apple Ipod Touch

 Batteriet varer typ 10-15min.

Ipod Touch 6th gen: 

 

  • Camera - Rear: 8MP iSight camera, Front: 1.2MP
  • Processor - A8 chip with 64-bit architecture, M8 motion coprocessor
  • 1136-by-640-pixel resolution
  • RAM: 1GB
  • Operating System: iOS 8.4
  • Retina display - 4-inch

 

 

Kurio 4S / Kurio pocket / Kurio 4-inch

http://www.kurioworld.com/k/uk/parents/products/pocket/

Dette er en android tablet på 4". med følgende spcs: 

  • Display: 3.97 inch capacitive touch screen
  • Resolution: 800 X 480 pixels
  • Chipset: Dual Core 1 GHz
  • Operating System: Android™ 4.2
  • Storage Memory: 8GB
  • Ram: DDRIII 1GB
  • Camera: Front: 0.3Mpx : Rear: 2.1Mpx
  • Connectivity: Built-in Wi-Fi, 802. 11 b/g/n
  • Languages: Supports multi languages
  • USB Connection: Micro USB 2.0 - OTG support
  • Micro SDHC Card Slot: Up to 32 GB

 

 

Er det noen som vet om andre modeller. Og kan noe si noe om noen av disse er OK, eller om det er gammalt dritt allerede?

Endret av Greehn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har litt sære krav, så det demper utvalget en smule da 4-5 inch markedet er veldig SIM-basert. iPod touchen er vel den som er mest egnet med tanke på skjermoppløsning og hastighet. Det burde være fullt brukbart til det behovet du lufter. A8 som står i iPod touch 6. gen yter vesentlig mer i bench enn A5 som står i iPod touch 5. gen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kurio er dritt tvers igjennom. iPod Touch er vel eneste alternativ med mindre du får tak i en Samsung Galaxy Tab 5. Den kjører derimot gammel Androidversjon.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg smører meg med tålmodighet noen månder til, og ser om Apple lanserer en iPod touch 7 i mars kanskje. 

Er litt kjedelig å kjøpe teknologi som er flere år gammal, tenker da på iPod touch 6.

6. gen er ca 1 1/2 år gammel. 5. gen var 3 år gammel da 6. ble lansert. Med denne takten, og nedgangen i omsetning for denne produkttypen, kan mar forvente at 7. gen kommer tidligst om et par år. Som nevnt er gen 6 fortsatt et meget godt produkt, med god ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...