Gå til innhold

Farming Simulator 17 - Gjødsling


Anbefalte innlegg

Siden dette er et spill over flere system, så tenkte jeg det var greit å legge det her.

 

Må først si at jeg aldri i verden hadde trodd at et slikt spill kunne være så interessant og har kost meg med det i utallige timer.

 

Gården min begynner endelig å gå med overskudd uten at jeg trenger å gjøre noe.

 

Men jeg sliter med en ting... gjødslingen av åkrene.

 

Jeg har lest en del på nett, men alle gjør forskjellig.

Jeg vet at det skal gjødsles 1 gang pr stadie.

 

Jeg har endt opp med dette:

1 gang: Etter jeg ar pløyet eller kultivert

2 gang: mens jeg sår

3 gang: første nivå i vekst stadiet.

 

Etter dette får jeg ikke lengere mulighet til å ansette hjelp til å gjødsle.

 

Men jeg kjører på selv med gjødsling når veksten har kommet til nivå 2.

 

Det blir altså 4 ganger.

 

Hvordan gjør dere det?

Er det noen som vet riktig metode?

 

Det er mye forvirring rundt dette har jeg sett på andre forum som f.eks reddit.

 

Kanskje noen av dere har funnet riktig metode? :)

 

Uansett - takk for svar :)

Endret av Stampy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det du trenger er 3 omganger med gjødsling.

 

slik gjør jeg det:

 

1. pløyer/kultiverer

2.sår oilseed radishes med en såmaskin som også gjødsler  - stage 1 complete.

3. når radishes har spira, sår jeg det produktet jeg vil ha med en såmaskin som både kultiverer og gjødsler. Da kultiverer du ned radishes (som da teller som ett gjødslingsnivå) og samtidig gjødsler du enda ett steg med såmaskinen. 

 

Da har du oppnådd 3 gjødslingsstadier (som gir maks effekt). se på kartet at åkeren har fått den mørkeste blåfargen.

 

hvis du skal så ett produkt som ikke har såmaskin som kultiverer samtidig som du sår, må du kjøre ned radishene med en kultivator før du går på med såingen for å få 3 stadier.  (solsikker, sugar beets og potet)

 

fordelen med min metode er at du slipper å tenke mer på gjødsling etter at produktet er sådd.  i tillegg sparer du gjødsel med å så radishes som du horver ned som gjødsel.

Endret av jrr
Lenke til kommentar

Jeg synes det tar for lang tid med Oilseed radishes, så jeg bruker veldig skjeldent det.

Kan være fordi jeg ikke har så godt utstyr enda.

 

Men sånn du forklarer, så gjødsler du ikke etter at avlingen har begynt å spire?

 

Jeg også får opp på kartet den mørkeste blåfargen. Men det tror jeg man får opp uansett når man har gjødslet 3 ganger.

 

Men spørsmålet er egentlig; når eller i hvilken stadier er de riktige stadiene å gjødsle for å gå mest ut av avlingen, eller spiller det ingen rolle, sålenge man gjødsler i 3 av stadiene? :p

 

 

Jeg har kun 4 felt for øyeblikket, (de man starter med pluss nr 19) Der sår jeg kun soyabønner for øyeblikket, etter som jeg har to så maskiner som kan så det. På de 4 feltene får jeg rundt 39 000 liter.

 

Hvis du har noe av det samme, og har gjort det samme, så kan vi jo sammenligne utbytte :)

Endret av Stampy
Lenke til kommentar

 Det er den mørkeblå fargen du er ute etter for max utbytte ja. det er etter 3 omganger med gjødsel eller 2 med gjødsel og radish.

 

jeg er ferdig gjødsla når det er sådd ja.

 

jeg spiller på chellington mappet (modmap) ikke på orginal map som er med fs17. Må ha realistisk fasong og størrelse på åkrene.

Jeg synes det tar for lang tid med Oilseed radishes, så jeg bruker veldig skjeldent det.
Kan være fordi jeg ikke har så godt utstyr enda.

Men sånn du forklarer, så gjødsler du ikke etter at avlingen har begynt å spire?

Jeg også får opp på kartet den mørkeste blåfargen. Men det tror jeg man får opp uansett når man har gjødslet 3 ganger.

Men spørsmålet er egentlig; når eller i hvilken stadier er de riktige stadiene å gjødsle for å gå mest ut av avlingen, eller spiller det ingen rolle, sålenge man gjødsler i 3 av stadiene? :p


Jeg har kun 4 felt for øyeblikket, (de man starter med pluss nr 19) Der sår jeg kun soyabønner for øyeblikket, etter som jeg har to så maskiner som kan så det. På de 4 feltene får jeg rundt 39 000 liter.

Hvis du har noe av det samme, og har gjort det samme, så kan vi jo sammenligne utbytte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...