Gå til innhold

LG G6


nor50

Anbefalte innlegg

LG G6 får 18:9-skærm. Sådan forestiller TechCoordination sig, at LG G6 kommer til at se ud, jf. videoen nedenfor. LGs har det med ikke at følge med strømmen, når det gælder smartphones. Sådan er det også med den næste flagskibsmodel, der forventes at komme fra sydkoreanerne. Den kommer nemlig til at have en skærm i et lidt usædvanligt format, nemlig 18:9. Hvorfor ikke bare 16:9? Ifølge Engadget er det fordi LG har tænkt sig at give det næste flagskib, G6, nogle af de samme funktioner som deres V-serie. Det betyder en skærmopløsning på 1440 x 2880, så altså lidt mere i toppen af den 5,7 tommer store skærm. Om det betyder, at LG G6 reelt får to skærme ligesom på V-serien, eller om de ekstra pixels i toppen blot allokeres til andre opgaver (og dermed næsten får samme funktion) finder vi nok først ud af, når LG G6 bliver annonceret i forbindelse med MWC om halvanden måned. LG var først til at flytte home-knappen om på ryggen af telefonen for at kunne brede skærmen så langt ud mod kanterne som muligt. Angiveligt har de presset endnu mere skærm ind på overfladen af telefonen, og har reduceret sidekanterne med 10 procent og topkanterne med 20%. Derudover skulle skærmen kunne ses 10% mere tydeligt udendørs og bruge 30% mindre strøm. Og ja, 18:9 er naturligvis det samme som 2:1, eller 12:6 eller 1440:2880, så kom endelig med gode skærmformat-jokes i kommentarsporet.
 
Endret av nor50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er spent på denne! Har en S7 edge som jeg muligens kan heve kjøpet på pga feil med kamera, og da kan det hende at jeg velger å ikke gå for S7 edge igjen og heller venter til LG G6 kommer. Hadde LG G4 og var veldig fornøyd, godt kamera, god kvalitet, savner veldig double tap to wake and sleep, og så savner jeg flat skjerm. Er ikke fan av buet skjerm som S7 edge har, føler det er bortkastet skjermstørrelse, og vanskelig å beskytte. Men Edge må man ha hvis man skal ha stor skjerm, uaktuellt med 5,2".
Det eneste jeg syntes er merkbart bedre med S7 edge er batteritid, og den er ganske mye bedre også. Kameraet skal være litt bedre men det har jeg ikke fått nyte pga feil på kamera. 

Når tror dere den vil komme i salg i norge?
Pris?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Er spent på denne! Har en S7 edge som jeg muligens kan heve kjøpet på pga feil med kamera, og da kan det hende at jeg velger å ikke gå for S7 edge igjen og heller venter til LG G6 kommer. Hadde LG G4 og var veldig fornøyd, godt kamera, god kvalitet, savner veldig double tap to wake and sleep, og så savner jeg flat skjerm. Er ikke fan av buet skjerm som S7 edge har, føler det er bortkastet skjermstørrelse, og vanskelig å beskytte. Men Edge må man ha hvis man skal ha stor skjerm, uaktuellt med 5,2".

Det eneste jeg syntes er merkbart bedre med S7 edge er batteritid, og den er ganske mye bedre også. Kameraet skal være litt bedre men det har jeg ikke fått nyte pga feil på kamera. 

 

Når tror dere den vil komme i salg i norge?

Pris?

 

 

Regner med salg i Norge i midten av April da det ryktes release i USA 7April.

Pris i Norge vil jeg tro ca 7000,-

Lenke til kommentar

Har den ikke støtte for hodetelefoner? Jeg blir aldri å kjøpe en telefon uten støtte for det.

Den vil mest sannsynlig støtte vanlig hodetelefoner i følge de fleste rykter.

 

Håper for all del at de slenger inn et stort batteri. Regner med de ikke fjerner tap to wake og at kamera blir bra som tidligere. Hvis disse kriteriene er innfridd så er det løp og kjøp for min del hvis det blir ny telefon.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

I tillegg til nye bilder er det litt flere Leaks:

 

Ahead of its official launch at upcoming MWC trade show, LG G6 has already been confirmed to pack-in an almost bezel-less FullVision display. The LG G6 is also getting a refreshed UX 6.0 that is optimised for the new display. And now, fresh hands-on images and a specifications rundown of LG G6 have been shared that confirm almost everything about the smartphone.

LG is going to unveil its next flagship smartphone - LG G6 - at Mobile World Congress on February 26.

 

There have been many leaks and reports suggesting what the LG G6 will look like along with its specifications. New images of LG G6 (silver colour model) have been shared by 9to5Google that show the front and rear side of the smartphone, which we have been seeing in multiple leaks. What's different this time is the always-on display feature touted to be present in LG G6, which looks like what we have seen on Moto phones, with time/ date information on the screen and preview of other notifications that arrive on the phone.

The images also show an almost bezel-less display with rounded corners, which has been confirmed by LG to bear an aspect ratio of 18:9.

 

The rear side of the LG G6 mounts a dual-camera setup with flashlight and a fingerprint scanner, which confirms the previous reports about LG G6. Apart from this, 9to5Google also received rundown of LG G6 specifications from the same source. Corroborating the earlier leaks, the LG G6 is tipped to have a 5.7-inch QHD display, 3200mAh battery, Qualcomm Snapdragon 821 SoC coupled with 4GB of RAM and a 32GB base variant.

As we mentioned, the Mobile World Congress is slated to begin from February 27 and LG is holding its product launch event a day before i.e.

Lenke til kommentar

Litt bobb bobb følelse av det jeg leser. Kamera er f.eks ikke særlig forbedret. Trådløs lading i EU?
Ingen specs eller egenskaper som stikker seg fram.
Håper de ihvertfall beholder tap to lock og unlock.
Ellers så blir det nok en bra telefon jevnt over, men ingen terningkast 10.

Endret av OddZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Har den ikke støtte for hodetelefoner? Jeg blir aldri å kjøpe en telefon uten støtte for det.

 

Jeg har ALDRI brukt hodetelefoner på mobil.

 

 

Så du hører aldri på musikk med mobilen? Da er du den eneste jeg vet om tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...