Gå til innhold

Hjelp til søknadsprosess som ungdomsfotballtrener


Rawfruit

Anbefalte innlegg

Har fullført ''grunnutdannelsen'' (C-lisens i barne- og ungdomsfotballen er det vel?).

 

Har nå funnet meg en klubb å kontakte, men hvordan?

 

Formelt søknadsbrev? Er det ikke slik at klubber strever med å finne trenere på det nivået i seg selv og nesten trygler meg om å jobbe hos dem?

 

Hvem skal man kontakte? Det er mange lag, mange nivåer i de forskjellige aldersgruppene, og mange trenere. Bare å kontakte styret eller en random trener da?

 

Hvordan blir det med å få oppfylt å trene det laget man vil trene, og fleksibiliteten ved treningstider med tanke på studiehverdagen min, blant annet reiser langt uti gokk på kamper og transport når man ikke har lappen. Og aller viktigst; lønn. Hva ligger den på?

 

Dere som nå trener G/J 10-14, hvordan gikk dere fram for å få jobb?

 

Vurderer selv bare å sende attesten i vedlegg med en uformell e-post om vi kan ta en prat, til daglig leder.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

Hei! Første steg om du ikke kjenner noen i klubben er nok å ta kontakt med daglig leder, evt. lederen for det trinner du vil inn på. Når det kommer til treningstider så varierer dette nok på klubben du havner i. Her hvor jeg er trener, så går vi etter et hieraki. A-lag velger først, Junior, G16 osv. Så er det forhandliger for å sette dette opp best mulig for hvert lag, selv om det ikke er gitt at du får de tidene du vil ha om du ligger lengre nede på rangstigen.

 

"Lønn" kommer også an på klubben. Når jeg startet som trener for G12 og videre til G13 var det ikke noen form for kompensasjon i den klubben. Når jeg dro videre så var det kun hovedtrener som fikk kompensasjon (1'er og 2'er lag), selv om jeg teknisk sett hadde totalansvaret for lag #2. Kompenansjonen han fikk var på rundt 7500,-. pr år, så en blir ikke rik av å trene et ungdomslag.

 

Når jeg startet ble jeg kontaktet av en arbeidskolega av faren min som da var trener og lurte på om jeg hadde lyst til å bli med. Etter dette så bygger du kontakter og ble så kontaktet av den nye klubben da det gamle laget ble lagt ned etter at vi ikke var nok til å stille lag til neste sesong.

Lenke til kommentar

Vet at mange klubber lever av at foreldrene deltar på gratis dugnad i tide og utide, men seriøst? Alle jeg gikk på trenerkurs med, som trener forskjellige barne- og ungdomsnivåer i forskjellige klubber får jo betalt pr. økt. Noen sa de fikk betalt 250 kroner pr. time med ungene. Altså 500 kr kun via treninger. 500 kr. for meg som er student ekstra pr. uke er en hel ukeshandel ekstra...

 

Tror de jeg vil jobbe frivillig? Det er jo en jobb, med stor J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...